Problematika výuky cizího jazyka u jedinců se specifickými poruchami učení
Foreigner language learning at students with specific learning difficulties
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18425Identifikátory
SIS: 599
Kolekce
- Kvalifikační práce [2653]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krahulcová, Beáta
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie - psychosociální studia
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
15. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Problematika výuky cizího jazyka u jedinců se specifickými poruchami učení" pojednává o vlivu nejvýznamnějších faktorů, které určují kvalitu cizojazyčného vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Předmětem mé práce jsou samotní jedinci se specifickými poruchami učení (SPD) a obtíže, které jejich porucha přináší. Dále mě zajímá vliv těchto obtíží na výuku cizího jazyka. Zaměřuji se i na rodinné prostředí jedinců se SPD, prostředí třídního kolektivu a na učitele cizího jazyka. Sleduji vliv příhraničního prostředí severních Čech na výběr cizího jazyka u jedinců se SPD.
The diploma thesis deals with the influence of the most important points, which determine the quality of foreign language education of a student with specific learning difficulties (SLD). The main subject of this thesis is the student with SLD himself, and the complication his disturbance causes. Furthermore I explain the impact of such complication on language education. In addition I focus on the family circumstances of the individual and the school class social integration background. I monitored the influence of the near-country border surrounding of northern Bohemia on the choice of the particular foreign language for individuals with SLD.