Reprezentace Bible ve videohrách
Representations of the Bible in Video Games
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182454Identifikátory
SIS: 251530
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kostićová, Zuzana
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra religionistiky
Datum obhajoby
20. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce s názvem Reprezentace Bible ve videohrách se zabývá videohrami jako loci theologici. V úvodní části nastiňuje možné vztahy křesťanské teologie a videoher chápaných jako součást populární kultury. Druhou část sestavenou z výsledků analýzy tvoří deskripce a komentáře typů reprezentace Bible ve vybraných videohrách. Typy reprezentace jsou shrnuty v symbolicky nazvaných kategoriích Boj, Temnota, Stvoření a tvoření, Narativ, Klíč, Puzzle a Ideologie.
The thesis, entitled Representations of the Bible in Video Games, deals with video games as loci theologici. In the introductory section, it outlines the possible relationships between Christian theology and video games understood as part of popular culture. The second part, compiled from the results of the analysis, consists of descriptions and comments on representations of the Bible in selected video games. The types of representation are summarized under the symbolically named categories of Struggle, Darkness, Creation and Creating, Narrative, Key, Puzzle, and Ideology.