Vnímání sociálních sítí volejbalových extraligových klubů fanoušky volejbalu
Perception of social media of volleyball extra-league clubs by volleyball fans
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182313Identifiers
Study Information System: 237782
Collections
- Kvalifikační práce [8869]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Department of Sport Management
Date of defense
19. 6. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
marketing na sociálních sítích, kvantitativní výzkum, volejbal, sportovní marketingKeywords (English)
social media marketing, quantitative research, volleyball, sports marketingNázev: Vnímání sociálních sítí volejbalových extraligových klubů fanoušky volejbalu Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je sestavení doporučení vhodné struktury sociálních sítí volejbalových extraligových klubů na základě kvantitativního dotazování fanoušků volejbalu. Metody: Hlavní metodou tohoto marketinkového výzkumu bylo kvantitativní dotazování. Dotazník byl šířen elektronicky a výzkumným souborem byli fanoušci volejbalu využívající sociální sítě. Výsledky: Na základě provedeného kvantitativního dotazování zaměřeného na využívání sociálních sítí fanoušky volejbalu bylo zjištěno, že většina klubů mužské volejbalové extraligy nevyužívá plného potenciálu marketingu na sociálních sítí. Nejvyužívanějšími sítěmi jsou Instagram a Facebook, jak volejbalovými kluby, tak volejbalovými fanoušky. Po srovnání teoretické části s daty z dotazníku, byla navržena doporučení pro lepší strukturu sociálních sítí volejbalových klubů. Klíčová slova: marketing na sociálních sítích, kvantitativní výzkum, volejbal, sportovní marketing, sociální síť
Title: Perception of social media of volleyball extra-league clubs by volleyball fans Objectives: The main objective of this bachelor thesis is to recommend a suitable social network structure for volleyball clubs based on a quantitative survey of volleyball fans. Methods: The questionnaire was distributed electronically and the research population was volleyball fans using social networks. Results: Based on a quantitative survey conducted on the use of social networks by volleyball fans, it was found that most clubs in the men's volleyball extra-league do not use the full potential of social media marketing. The most used networks are Instagram and Facebook, both by volleyball clubs and volleyball fans. After comparing the theoretical part with the data from the questionnaire, recommendations for a better social network structure of volleyball clubs were proposed. Keywords: social media marketing, quantitative research, volleyball, sports marketing, social media