Jak může způsob trávení volného času žáka ovlivnit jeho úroveň práce s turistickou mapou
How a students leisure time can affect their level of work with a tourist map
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/181024Identifikátory
SIS: 184409
Kolekce
- Kvalifikační práce [21470]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vágner, Jiří
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje
Datum obhajoby
26. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Volný čas, základní škola, střední škola, mapové dovednostiKlíčová slova (anglicky)
leisure, elementary school, secondary school, map skillsTato diplomová práce se věnuje trávení volného času žáků, a jejich vlivu na úroveň práce s turistickou mapou. Součástí této práce je rozbor jednotlivých mapových dovedností. Z různých úhlů pohledu je diskutována problematika volného času. V empirické části jsou nejprve uvedeny výsledky týkající se testu na práci s turistickou mapou a dotazníku na způsob trávení volného času. Dále jsou zhodnoceny výsledky zaměřené na problematiku působení volnočasových aktivit žáka na jeho práci s turistickou mapou. Z výzkumu je zřejmé, že nejlepších výsledků dosáhli ti žáci, kteří využívají mapy v rámci jejich volného času. Pozitivní vliv na práci s mapou má také čtení, sport a hraní na počítači, tabletu či telefonu. Klíčová slova: Volný čas, základní škola, střední škola, mapové dovednosti
This diploma thesis is focused on ways of spending the students leisure and their impact on the level of work with a tourist map. Part of this work is an analysis of individual map skills. The issue of leisure is discussed from different points of view. In the empirical part the results regarding the test for working with a tourist map and the questionnaire on the way of spending leisure are first presented. Furthermore, the results focused on the issue of the effect of the student's leisure activities on his work with the tourist map are evaluated. It is clear from the research that the best results were achieved by those students who use maps during their leisure time. Reading, sports and playing on a computer, tablet or mobile phone also have a positive effect on working with the map. Key words: leisure, elementary school, secondary school, map skills
