Konkurence a její úloha v oblasti kavárenství
Competition and its task in coffee area
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180763Identifiers
Study Information System: 258099
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Zicha, Zbyněk
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Czech Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 5. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Trh, konkurence, kavárenství, kvalitativní výzkumKeywords (English)
Market, competition, coffee area, qualitative researchBakalářská práce je zaměřena na vymezení úlohy konkurence v oblasti kavárenství. Její teoretická část je orientována na postižení úlohy trhu, jeho funkcí a subjektů. Představuje tržní mechanismus a význam konkurence v tržním hospodářství. Praktická část je orientována na vymezení podstaty a úlohy konkurence v oblasti kavárenství, jejímž cílem je pomocí polostruktorovaných rozhovorů zmapovat situaci týkající se konkrétních projevů konkurence na straně nabídky ve vybrané provozovně poskytující služby a produkty kavárenského průmyslu. Sběr konkrétních dat je proveden prostřednictvím výzkumné sondy, cestou polostrukturovaného rozhovoru.
This bachelor's thesis focuses on defining the role of competition in the coffee industry. Its theoretical part will be oriented on its effects on the market, function, and subjects. It will explain the meaning of competition in a market economy. The practical part will be oriented toward defining the nature and role of competition in the coffee industry. Its target goal will be mapping the situation concerning the specific manifestation of the supply-oriented in a selected café supplying services and products of the coffee industry using a guided interview. The data will be collected using a research method using guided interviews.