Vývojová psychologie ve výuce Výchovy k občanství
Developmental Psychology in the Teaching of Civic Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180732Identifikátory
SIS: 257260
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
22. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vývojová psychologie, didaktika společenských věd, didaktika psychologie, kurikulární dokumenty, mezigenerační komunikace, občanská výchovaKlíčová slova (anglicky)
developmental psychology, didactics of social sciences, didactics of psychology, curriculum documents, intergenerational communication, civic educationDiplomová práce se zabývá výukou vývojové psychologie v rámci Výchovy k občanství. Teoretická část představuje problematiku vývojové psychologie a didaktiky společenských věd, zabývá se podmínkami smysluplné výuky vývojově psychologických témat na druhém stupni ZŠ, analýzou kurikula a vhodnými vyučovacími metodami. V praktické části je předložen návrh konkrétních vyučovacích hodin. Záměrem práce je vytvoření promyšlených návrhů výuky rozvíjející psychologickou funkční gramotnost a též podpoření rozvoje mezigenerační komunikace u žáků. KLÍČOVÁ SLOVA vývojová psychologie, didaktika společenských věd, didaktika psychologie, kurikulární dokumenty, mezigenerační komunikace, občanská výchova
The thesis deals with the teaching of developmental psychology within the framework of Civic education. The theoretical part presents the issues of developmental psychology and didactics of social sciences, it deals with conditions for meaningful teaching of developmental psychological topics at the upper primary school, curriculum analysis, and appropriate teaching methods. In the practical part a proposal for specific teaching hours is submitted. The aim of the thesis is to create thoughtful teaching plans that develop psychological functional literacy and promote intergenerational communication skills of students. KEYWORDS developmental psychology, didactics of social sciences, didactics of psychology, curriculum documents, intergenerational communication, civic education