Specifika distančního vzdělávání na malé vesnické škole z pohledu učitelů
Specifics of distance learning in a small village school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179811Identifikátory
SIS: 252358
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Uhlířová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
11. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
distanční výuka, vesnická škola, výuka v době pandemie, výuka na 1. stupni ZŠ, výuka v primární školeKlíčová slova (anglicky)
distance learning, village school, during a pandemic, primary educationTato diplomová práce se zabývá specifiky distančního vzdělávání na malé vesnické škole z pohledu učitelů v období školního roku 2020/2021 a nucené uzávěry škol v důsledku celosvětové pandemie Covid 19. V teoretické části práce vychází z dostupné literatury, která se zabývá distanční výukou, a dále ze šetření České školní inspekce. Práce definuje pojmy spojené s distanční výukou, její formy a metody, obsah vzdělávání a jeho proměny při výuce distanční, využití digitálních technologií při distančním vzdělávání, a poukazuje na klady a zápory distanční výuky. Vzhledem k tomu, že výzkum probíhá na malé vesnické škole a je věnován distanční výuce na malé vesnické škole se zaměřením na její specifika, obsahuje práce kapitolu, která je věnována právě malým školám na vesnici. Tato kapitola se věnuje pojmu venkov a vesnice, poukazuje na sociální a kulturní aspekty venkova a vysvětluje pojem malotřídní a venkovská škola. Empirická část je zpracována jako případová studie jedné konkrétní vesnické školy s malým počtem žáků a učitelů. Cílem empirické části bylo zjistit, jak učitelé prožívali období, kdy byly školy nuceny přejít na distanční vzdělávání a výuka probíhala mimo školu v online prostředí. Zda je možné nalézt nějaká specifika, výhody a nevýhody distančního vzdělávání, která vyplývají z velikosti školy...
This thesis deals with the specifics of distance education at a small village school from the perspective of teachers in the 2020/2021 school year and the forced closure of schools as a result of the global Covid 19 pandemic. In the theoretical part of the work, it is based on the available literature that deals with distance education, and also on the investigation of the Czech School Inspectorate. The work defines the concepts associated with distance learning, its forms and methods, the content of education and its changes during distance learning, the use of digital technologies and points out the pros and cons of distance learning. Considering that the research takes place at a small village school and is dedicated to distance learning at a small village school with a focus on its specifics, the thesis contains a chapter dedicated to small village schools. This chapter deals with the concept of countryside and village, points out the social and cultural aspects of the countryside and explains the concept of small class and rural school. The empirical part is processed as a case study of one particular village school with a small number of pupils and teachers. The aim of the empirical part was to find out how teachers experienced the period when schools were forced to switch to distance...