Rozbor komunikační strategie lokálních lihovarů za třetí republiky, přípěhy tří podnikatelů
Local Brands Communication during the Third Republic - Case Study of Three Selected Destilleries
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179194Identifiers
Study Information System: 238810
Collections
- Kvalifikační práce [18496]
Author
Advisor
Referee
Koudelková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Strategic communication
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
25. 1. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Likérky, etikety, strategická komunikace, Antonín Metelka, Rudolf Poborský, Jan PtáčníkKeywords (English)
Liquor companies, labels, strategic communication, Antonín Metelka, Rudolf Poborský, Jan PtáčníkCílem práce je probádat zatím jen okrajově popsanou éru dobového marketingu a poskytnout odpověď na otázku, zda se v komunikaci směrem k zákazníkovi projevoval strach z nového třídního rozdělení. Vycházím z předpokladu, že se do komunikace firem a jednotlivých aspektů marketingu vždy promítá doba a pohled majitelů. Součástí výzkumu bude také objasnění čistě praktického procesu návrhů marketingových materiálů a výběru komunikačních kanálů, které se výrazně lišily od toho, jak je známe dnes.
The aim of the thesis is to explore the so far only marginally described era of marketing and to provide an answer to the question if the fear of the new class division was manifested in communication towards the customer. I start from the premise that the era and the owners' perspective are always reflected in the communication of firms and the different aspects of marketing. The research will also include an examination of the purely practical process of designing marketing materials and selecting communication channels that differ significantly from those we know today.