Vliv distanční výuky v Covidu-19 na rodičovské motivace při rozhodování a výběru soukromého doučování
Impact of distance teaching in Covid19 on parental motivation in decision making and choosing private tutoring
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178759Identifikátory
SIS: 245504
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Walterová, Eliška
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání
Datum obhajoby
12. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
soukromé doučování, stínové vzdělávání, rodičovské motivace, Covid-19, hloubkové rozhovoryKlíčová slova (anglicky)
private tutoring, shadow education, parental motivation, Covid-19, in-depth interviewsDiplomová práce se zabývá problematikou vlivu opatření v pandemii COVID-19 na rodičovské motivace při rozhodování a výběru soukromého doučování pro žáky primárního a sekundárního vzdělávání ve větších městech v České republice. Cílem diplomové práce je zmapovat důvody výběru soukromého doučování žáků a způsob, jakým je ovlivnila pandemie. Jedná se o tzv. stínové vzdělávání, které zahrnuje různé formy soukromého doučování. V práci je využit kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů. Pro sběr dat je zvolen individuální rozhovor s rodiči žáků (n = 10), kteří využívají nebo se chystají využít soukromé doučování. Pro výzkum byli osloveni rodiče žáků primárního a sekundárního vzdělávání. Rodiče hrají zásadní roli v soukromém doučování, neboť jsou to právě oni, kteří ho svým dětem zajišťují a financují, a tedy tvoří poptávku, proto je důležité se jejich roli v soukromém doučování věnovat. Výběr tématu práce a výzkumného problému je založen na aktuálnosti problematiky soukromého doučování jako stínového vzdělávání, a především na absenci informací o rodičovských motivacích při rozhodování a výběru soukromého doučování, zejména v průběhu pandemie a po ní. V českém prostředí je vliv pandemie na motivace rodičů k výběru soukromého doučování nedostatečně zmapován a toto výzkumné šetření se pokusí...
The diploma thesis deals with the issue of the impact of measures in the COVID-19 on parental motivations when making decisions and choosing private tutoring for pupils of primary and secondary education in larger cities in the Czech Republic. The aim of the diploma thesis is to map the reasons for choosing private tutoring for pupils and the way in which the pandemic affected them. This is so-called shadow education, which includes various forms of private tutoring. The work uses qualitative research in the form of in-depth interviews. An individual interview with parents of pupils (n = 10) who use or are about to use private tutoring is chosen for data collection. Parents of primary and secondary education pupils were approached for the research. Parents play a vital role in private tutoring, as they are the ones who arrange and finance it for their children, and therefore create demand, so it is important to pay attention to their role in private tutoring especially how it has changed during the pandemic. The choice of the work topic and research problem is based on the topicality of the issue of private tutoring as a shadow education, and above all on the absence of information about parental motivations when making decisions and choosing private tutoring, especially during and after the...