Vztah mezi projektovaným a osvojeným kurikulem vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví u absolventů základního vzdělávání.
Relationship between projected and adopted curriculum Health education for primary education graduates
dizertační práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/178502/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178502Identifikátory
SIS: 204516
Kolekce
- Kvalifikační práce [8886]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Mudrák, Jiří
Oponent práce
Řepka, Emil
Marádová, Eva
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Kinantropologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra společenskovědního základu v kinantropologii
Datum obhajoby
9. 12. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Vztah mezi projektovaným a osvojeným kurikulem vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví u absolventů základního vzdělávání rámci kurikulární reformy, která začala v roce 2004, se proměňuje vzdělávání. Školy získávají určitou autonomii ke své profilaci podle materiálních a personálních podmínek, zároveň jsou zaváděny do škol nové obory, jedním z těchto oborů je Výchova ke ví. Tento vzdělávací obor by měl předat vědomosti a vytvářet dovednosti, které pomohou žákům v budoucnu udržovat úroveň jejich zdraví na vysoké úrovni. Problém vidíme v tom, že Výchova ke zdraví není v systému kurikulárních dokumentů jednoznačně vymezena a školy v její realizaci mají poměrně velkou autonomii. Navíc není přinášena systematická zpětná vazba. Není tedy jasné, jak je výuka Výchovy ke zdraví efektivní, kolik času je jí věnováno, jak jsou vzdělávání pedagogové a jaký je vůbec o studium Výchovy ke pedagogických fakultách zájem, také neexistují standardizované evaluační nástroje. Cílem práce je zhodnotit úroveň osvojeného kurikula vzdělávacího oboru Výchova ohledem na hlavní organizační formu realizace projektovanéh jaká forma je nejefektivnější pro plnění výstupů stanovených v RVP. Zároveň budeme hledat další proměnné ovlivňující osvojené kurikulum u absolventů ZŠ. Pro náš výzkum jsme zvolili smíšený design. Pro sběr a analýzu dat...
Title: Relationship between projected and adopted curriculum Health Education for primary education graduates Problem: Curricular reform begins in 2004, and education is transformed into this reform. Schools are gaining more autonomy, so that they can use their conditions more effectively. The educational field of Health Education is newly being introduced in schools. This field of education should pass on knowledge and skills, that will help students maintain a higher level of health in the future. We see the problem in the fact that Health Education is not clearly defined in the system of curricular documents and schools have a relatively large degree of autonomy in its implementation. In addition, no systematic feedback is provided yet. Thus, it is not clear how effective is the teaching of Health Education, how much time is devoted to it, how teachers are educated and what is the interest in studying Health Education at pedagogical faculties, there are also no standardized evaluation tools. Aim of the thesis: The aim of the thesis is to analyse the level of the acquired curriculum of the educational field of Health Education with regard to the model implementation of the designed curriculum and to find out which main organizational form is most effective for meeting the outputs set in the...