Chaos, krize, nové příležitosti? Český knižní trh v době pandemické
Chaos, crisis, new opportunities? Czech book market during the pandemic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177872Identifikátory
SIS: 236361
Kolekce
- Kvalifikační práce [24986]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolínová, Pavlína
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
5. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
knižní trh|nakladatelé|knihkupci|pandemie|státní pomoc|dopady pandemie|mediální reprezentaceKlíčová slova (anglicky)
book market|publishers|booksellers|pandemic|state aid|impact of pandemic|media representationCílem bakalářské práce je vytvořit ucelený obraz o českém knižním trhu v době pandemické. V teoretické části jsou představeny hlavní události pandemie a počátky pandemie v České republice. Prostor je věnován protipandemickým opatřením, jejichž prostřednictvím byl knižní trh zásadně ovlivněn. Charakterizována jsou také specifika knižního trhu a jeho historie. Těmto oblastem je prostor věnován z důvodu jejich úzké souvislosti s knižním trhem v pandemii. V rámci ústřední kapitoly jsou popsány dopady pandemie, státní pomoc a projekty na podporu trhu. Pro možné srovnání jsou uvedeny příklady těchto tematických oblastí ve vybraných evropských zemích. Praktická část je realizována kvalitativní formou analýzy mediální reprezentace. Analyzován byl obsah 68 příspěvků, který byl zaznamenán formou tabulek. Výsledky analýzy odpovídají na ustanovené výzkumné otázky. Klíčová slova: knižní trh, nakladatelé, knihkupci, pandemie, státní pomoc, dopady pandemie, mediální reprezentace
The aim of the bachelor thesis is to create a comprehensive picture of teh Czech book market in the pandemic era. In the theoretical part the main events of the pandemic and the beginnings of the pandemic in the Czech Republic are presented. Space is devoted to the anti-pandemic measures that have had a major impact on the book market. The specifics of the book market and its history are also characterised. Space is devoted to these areas because of their close connection with the book market during the pandemic. The central chapter describes the impact of the pandemic, government aid and market support projects. Examples of these thematic areas in selected European countries are given for comparison. The practical part is carried out in a qualitative way by analysing media representation. The content of 68 contributions was analysed and recorded in formo f tables. The results of the analysis answer the set research question. Keywords: book market, publishers, booksellers, pandemic, state aid, impact of pandemic, media representation
