Historik umění a film. Kinematografické aktivity Jiřího Kotalíka v letech 1967-1990
Art historian and film. Cinematographic activities of Jiří Kotalík in the years 1967-1990
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176243Identifikátory
SIS: 233134
Kolekce
- Kvalifikační práce [24986]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Přádná, Stanislava
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
6. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Jiří Kotalík|Národní galerie v Praze|Veletržní palác|film|výtvarné umění|dokumentární film|film o umění|Arsfilm Kroměříž|filmové festivaly|Československá televize|popularizace uměníKlíčová slova (anglicky)
Jiří Kotalík|National Gallery in Prague|Trade Fair Palace|film|fine arts|documentary|fine arts film|Arsfilm Kroměříž|film festivals|Czechoslovak television|popularization of artJiří Kotalík (1920-1996) byl významným historikem, teoretikem a kritikem výtvarného umění a dlouholetým ředitelem Národní galerie v Praze (1967-1990). Ačkoli bylo jeho primárním zaměřením výtvarné umění, jeho nezpracovaný osobní archivní fond obsahuje důkazy o jeho dlouhodobé spolupráci s filmovými institucemi a Československou televizí. Kotalík byl členem nebo předsedou poroty na několika československých a zahraničních filmových festivalech, jako odborný poradce se podílel na značném počtu filmů a pořadů o výtvarném umění především z produkce Krátkého filmu a Československé televize a jako ředitel Národní galerie v Praze usiloval o propojení filmu a výtvarného umění v rámci výstavní praxe. Cílem této diplomové práce je seznámit její čtenáře s tímto dosud netknutým tématem.
Jiří Kotalík (1920-1996) was an important historian, theoretician and critic of fine arts and long-term director of the National Gallery in Prague (1967-1990). Although his primary focus was the fine arts, his personal archive contains evidence of his long-term collaboration with film institutions and Czechoslovak Television. Kotalík was a member or a chairman of the jury at several Czechoslovak and foreign film festivals, as an expert advisor he participated in a considerable number of films and programs about fine arts, mainly from the production of Short Film and Czechoslovak Television, and as a director of the National Gallery in Prague he strove to connect film and fine arts as part of exhibition practice. The aim of this thesis is to familiarize its readers with this hitherto untouched topic.
