Ředitel školy jako realizátor změn vedoucích k ovlivňování kvality vztahů
School principal at the implementer of changes affecting the quality of relations between the teaching stuff
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175958Identifikátory
SIS: 246893
Kolekce
- Kvalifikační práce [18096]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Felcmanová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
9. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
ředitel, pedagog, základní škola, vize, sociální vztahy, vedení lidí, řízení lidí, motivaceKlíčová slova (anglicky)
headmaster, teacher, primary school, vision, social relations, leadership, management, motivationDiplomová práce se zaměřuje na ředitele školy a na vztahy v pedagogickém sboru. Práce je rozdělena do několika kapitol a subkapitol. V teoretické části práce se zaměřuji na základní pojmy jako je škola, kultura školy, ředitel školy, osobnost ředitele, vize školy, styly vedení, leadership a management. Cílem práce je analýza a popsání kvality vztahů v pedagogickém sboru. Dále se práce zabývá otázkami: Jaký styl vedení je uplatňován v dané základní škole? Jakým způsobem ovlivňuje ředitel školy vztahy v pedagogickém sboru? Jak je osobnost ředitele vnímána pedagogy? K zodpovězení těchto otázek bude využita analýza dotazníkového šetření a rozhovoru. Výsledky výzkumu budou shrnuty v závěrečné diskusi. KLÍČOVÁ SLOVA ředitel, pedagog, základní škola, vize, sociální vztahy, vedení lidí, řízení lidí, motivace
This diploma thesis is focused on the position on headmaster and the relations between the teachers. The thesis has been devided into several chapters and subchapters. In the theoretical basis of this thesis there are the main basic concepts explained as school, culture of the school, headmaster, personality of the headmaster, vision of the school, concepts of leaderships and management. The main goal of this diploma thesis is an analysis and description of quality of the relations of teachers stuff. Secondary, the thesis approaches following questions: What kind of leadership has been applied at the chosen school? How and to what extent can the headmaster influence relations in the teachers stuff? How do the teachers perceive the personality of the headmaster? An analysis of questionnaires and interview are the main methods used to answer these questions. The final results of this research have been summarized in the conclusion. KEYWORDS headmaster, teacher, primary school, vision, social relations, leadership, management, motivation