Marketingový mix plaveckého bazénu v Kralupech nad Vltavou
Marketing mix of a swimming pool in Kralupy nad Vltavou
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175321Identifiers
Study Information System: 248559
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
dotazníkové šetření, metoda SERVQUAL, služby, kvalita, zákazníkKeywords (English)
questionnaire survey, SERVQUAL method, services, quality, customerNázev Marketingový mix plaveckého bazénu v Kralupech nad Vltavou Cíle Cílem této bakalářské práce je identifikovat největší negativní mezery vycházející z metody SERVQUAL v poskytovaných službách plaveckého bazénu v Kralupech nad Vltavou. Metody K získání potřebných informací byl využit kvantitativní průzkum, konkrétně písemné dotazování prostřednictvím SERVQUAL dotazníku, který byl distribuován na pokladně plaveckého bazénu. Tento dotazník porovnává a zkoumá očekávanou kvalitu služeb v daném podniku, jakou si zákazník představuje a skutečně vnímanou kvalitu poskytovaných služeb. Výsledky Na základě dotazníkového šetření s použitím metody SERVQUAL byly identifikovány největší negativní naměřené mezery. Mezi ně patří zejména: adekvátní teplota vody (-1,099), moderně vybavený areál (-0,983), informovanost zákazníků (-0,869) a vhodná otevírací doba (-0,804). Klíčová slova dotazníkové šetření, metoda SERVQUAL, služby, kvalita, zákazník
Title Marketing mix of the swimming pool in Kralupy nad Vltavou Targets The aim of this bachelor thesis is to identify the biggest negative gaps based on the SERVQUAL method in the services provided by the swimming pool in Kralupy nad Vltavou. Methods To obtain the necessary information, a quantitative survey was used, specifically a written survey through the SERVQUAL questionnaire, which was distributed at the swimming pool box office. This questionnaire compares and examines the expected quality of services in the company, which the customer imagines and the actual perceived quality of services provided. Results Based on a questionnaire survey using the SERVQUAL method, the largest negative measured gaps were identified. These include in particular: adequate water temperature (- 1,099), modern premises (-0.983), customer information (-0.869) and suitable opening hours (-0.804). Keywords questionnaire survey, SERVQUAL method, services, quality, customer