Sledování spokojenosti s péčí v oblasti komunitních služeb pro jedince s duševním onemocněním
Observation of the satisfaction with care in community services for people with mental disorder
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17502Identifikátory
SIS: 61169
Kolekce
- Kvalifikační práce [22834]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Niederlová, Markéta
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
15. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato práce je zaměřena na problematiku spokojenosti s péčí ve službách pro jedince s duševním onemocněním. V teoretické části se zabýváme spokojeností z obecného hlediska, dále je probírána spokojenost s poskytovanou péčí a různé její aspekty. A nakonec se věnujeme problematice duševního onemocnění a jeho léčby, komunitní péči a různým výzkumům spokojenosti. V praktické části jsme mapovali různé aspekty péče, které mají vliv na spokojenost s péčí. Na základě získaných výsledků byl sestaven dotazník spokojenosti, který dotazník byl testován u vzorku klientů komunitních služeb, přičemž byly ověřovány také psychometrické charakteristiky dotazníku. Reliabilita dotazníku, která byla ověřována pomocí koeficientu vnitřní konzistence, je dobrá. Dále byla sledována validita dotazníku a korelace mezi jednotlivými položkami. Ukázala se potřeba dílčích úprav dotazníku. Výsledky pilotního testování ukázaly dobrou celkovou spokojenost respondentů. Nejlépe byly hodnoceny položky týkající se přístupu ke klientům a komunikace, naopak nejhůře byla hodnocena dostupnost.
This work is focused on satisfaction with care in mental health services. In the theoretical part we will deal with generally statisfaction, next we will focus on the satisfation with care and various aspects of this satisfaction. And then we put the emphasis on mental disorder and treatment, community care and we tried chart the surveys dealing with the satisfaction. In the practical part we charted various aspects of care which related with the satisfaction. On basis gained results we generate the questionnaire and then was realized the pilot survey with sample of community services users. The results showed that reliability (measured by Cronbach's alpha) is good, but showed that the questionnaire must be partial adjusted. Our findings shoved that overall satisfaction is good. The best was assessed the admission to patients and communication, on the contrary availability was assessed worse.