K problematice etické výchovy na základních školách
On problems of ethical education on primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17489Identifikátory
SIS: 64973
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vítečková, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
25. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce má teoretický charakter. Zabývá se problematikou etické výchovy na základních školách. Po nezbytné definici klí ových pojm je prostor v nován popisu a vysv tlení relativismu postmoderny jako ur ujícího kontextu sou asné etiky a etické výchovy a následn pak tématu autority etiky v postmoderní dob . Etická výchova je posléze uvád na do souvislostí s platnými kurikulárními dokumenty. T žišt práce spo ívá v uchopení projektu etické výchovy vypracovaném Etickým fórem eské republiky, kde je v nována pozornost p edevším východisk m tohoto projektu - koncepcím R. Roche - Olivara a L. Lencze. V záv re ných ástech je práce soust ed na na srovnání projektu etické výchovy s konceptem osobnostní a sociální výchovy a na kritické zhodnocení tohoto projektu.
This diploma work consists of theoretical approach. It is engaged in problems of ethical education on primary school. After necessary definition of key concepts there is a description and explanation of relativism of postmodernism as determinating context of a current ethics and ethical education. Later on, there is a part focused on topic of authority of ethics in the postmodern age. There is the ethical education presented in context with valid curicular documents. The focus of the work consist in the project of ethical education established by Etické fórum eské republiky, where is the main attention applied to sources of the project - concepts of R. Roche - Olivar and L. Lencz. After all, the work is focused on comparison of the project of ethical education and concept of the personal and social education and a critical evaluation of the project.