Působení prvního plakátu propagujícího vakcinaci na Covid-19 Ministerstva zdravotnictví ČR a následné kampaně Tečka za koronavirem na publikum vybraných stránek českých médií na sociální síti Facebook
Effect of the first poster promoting vaccination on Covid-19 of the Ministry of Health of the Czech Republic and their campaign "Tečka za koronavirem" on the audience of selected Facebookpages of Czech media organizations
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174570Identifiers
Study Information System: 238188
Collections
- Kvalifikační práce [17132]
Author
Advisor
Referee
Soukup, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
23. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Kvantitativní obsahová analýza, kvalitativní obsahová analýza, analýza komentářů, publikum, Facebook, covid-19, propagační kampaňKeywords (English)
Quantitative content analysis, qualitative content analysis, comment analysis, audience, Facebook, covid-19, advertising campaignDiplomová práce analyzuje reakce uživatelů sociální sítě Facebook na příspěvky oznamující první propagační plakát Ministerstva zdravotnictví na podporu vakcinace proti koronaviru a reakce na následnou kampaň "Tečka za koronavirem". V práci je využita zejména metoda kvantitativní obsahové analýzy, doplněna o méně rozsáhlou analýzu kvalitativní. Analyzováno bylo 464 komentářů pod 8 příspěvky 4 českých prominentních zpravodajských serverů. Z výzkumu vychází, že reakce na obě kampaně byly spíše negativního charakteru a moc se od sebe nelišily. Vedlejším poznatkem výzkumu bylo zjištění, že se v 36 % všech analyzovaných komentářů objevily zmínky o konspiračních teoriích.
The thesis analyses the reactions of Facebook users to posts announcing the first promotional poster of the Ministry of Health in support of coronavirus vaccination and the reactions to the subsequent campaign "Tečka za koronavirem". The thesis mainly uses a quantitative content analysis method, supplemented by a less extensive qualitative analysis. 464 comments under 8 posts of 4 prominent Czech news sites were analysed. The research shows that the reactions to both campaigns were rather negative and did not differ much from each other. A secondary finding of the research was that 36 % of all comments analysed mentioned conspiracy theories.