Analýza product placementu ve filmu - James Bond
The Analysis of Product Placement in Movie - James Bond
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174472Identifikátory
SIS: 238958
Kolekce
- Kvalifikační práce [18148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
22. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
James Bond, product placement, kvantitativní analýza, kvalitativní analýza, filmy, značkyKlíčová slova (anglicky)
James Bond, Product Placement, Quantitative Analysis, Qualitative Analysis, Films, BrandsCílem této diplomové práce s názvem "Analýza product placementu ve filmu: James Bond" je především kvantitativní a kvalitativní obsahovou analýzou pěti filmů, konkrétně těch, kterých je součástí jako agent 007 Daniel Craig. Vzhledem k jeho oznámení o konci, v této nejdelší a nejúspěšnější filmové sérii v historii, jsem se rozhodla provést souhrnnou analýzu product placementu, jelikož ten je pro tento film velmi zásadním a jedním z nejvýraznějších, pokud se řekne product placement ve filmové tvorbě. Jedná se tedy konkrétně o analýzu filmů Casino Royale, Quantum of Solace, Skyfall, Spectre a Není čas zemřít. První část je věnována product placementu jako takovému, jeho definici, historii, typům, výhodám a nevýhodám či regulaci. Druhá část obsahuje informace o zrození Jamese Bonda, o jeho autorovi Ianu Flemingovi, předchůdcích ve filmové sérii a stylu agenta 007. Třetí část je věnována jednotlivým filmům, obsahuje jména tvůrců a obsazení, obsah filmu, zajímavosti a značky, které se ve filmu objevují. Čtvrtá část je kvantitativní analýzou, která se věnuje zobrazování product placementu v ději filmu, obsahuje informace o tom, která značka či odvětví se objevuje nejčastěji či jaká je celková minutáž, kdy byl k vidění product placement na obrazovce. Pátá část je kvalitativní analýzou, která byla provedena...
The aim of this diploma thesis, entitled "The Analysis of Product Placement in Movie: James Bond", is primarily a quantitative and qualitative content analysis of five films, specifically those featuring Daniel Craig as Agent 007. Due to his announcement of the end in this longest running and most successful film franchise in history, I decided to conduct a comprehensive analysis of product placement, as it is very important to this film and one of the most significant if you say product placement in filmmaking. So, this is specifically an analysis of Casino Royale, Quantum of Solace, Skyfall, Spectre and No Time to Die. The first part is devoted to product placement as such its definition, history, types, advantages and disadvantages or regulation. The second part contains information about the origin of James Bond, its creator Ian Fleming, the predecessors in the film franchise and the style of Agent 007. The third section is devoted to the individual films, and includes the names of the filmmakers and cast, the content of the film, and the curiosities and brands that appear in the film. The fourth section is a quantitative analysis that looks at the portrayal of product placement in the plot of the film and includes information on which brand or industry appears most often or the total minutes...