Komparace negativní politické reklamy na sociálních sítích v USA a VB s ohledem na ochranu voliče
Comparing negative political advertising on social media in the USA and the UK with regard to voter protection
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174294Identifiers
Study Information System: 229377
Collections
- Kvalifikační práce [18079]
Author
Advisor
Referee
Konrádová, Marcela
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
16. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Negativní kampaně, ochrana voliče, online politická reklama, regulace politické reklamy, volební kampaně, Spojené státy americké, Velká BritánieKeywords (English)
Negative campaigning, voter protection, online political advertising, political advertising regulation, United States of America, United KingdomPráce se věnuje problematice negativních politických kampaní na sociálních sítích ve Spojených státech a Velké Británii. Zaměřuje se také na zmapování současné legislativní situace v obou zemích, týkající se regulace politické reklamy v online prostředí a ochrany voliče. Prostřednictvím dvou případových studií kampaní na sociální síti Facebook autorka blíže zkoumala negativní sdělení Konzervativní strany v parlamentních volbách ve VB z roku 2019 a negativní sdělení Donalda Trumpa v prezidentských volbách v USA z roku 2020. V praktické části autorka porovnala užití negativní politické reklamy v obou zkoumaných zemích a představila nedostatky legislativy regulující politickou reklamu, které se v daných volebních kampaních projevily.
This thesis examines the issue of negative political advertising on social media in the United States and the United Kingdom. Furthermore, it focuses on describing the current legislative situation in both countries regarding the regulation of online political advertising and voter protection. Through two case studies of campaigns on the social network Facebook, the author examined negative messages of the Conservative Party in the UK parliamentary elections of 2019 and negative messages of Donald Trump in the US presidential elections of 2020. In the practical part, the author compared the use of negative political advertising in both countries and presented the shortcomings of the legislation governing political advertising, which manifested themselves in the selected election campaigns.