Postoj generace Z k influencer marketingu na Instagram
Attitude of generation Z towards influencer marketing on Instagram
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/174213/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174213Identifiers
Study Information System: 238885
Collections
- Kvalifikační práce [17588]
Author
Advisor
Referee
Schneiderová, Soňa
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies with specialisation in Marketingová komunikace a public relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
16. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Influencer, influencer marketing, Instagram, sociální sítě, generace ZKeywords (English)
Influencer, influencer marketing, Instagram, social networks, Generation ZTato bakalářská práce pojednává o fenoménu influencerů na sociálních sítích a jejich využití v rámci marketingové komunikace. Práce si klade za cíl zjistit postoj generace Z k influencer marketingu na sociální síti Instagram. V teoretické části práce jsou nejdříve vymezeny pojmy influencer a influencer marketing. Následují výhody, rizika, cena a možnosti spolupráce s influencery. Práce dále nastiňuje charakteristiku ideálního influencera a pro influencer marketing vymezuje legislativní a etický rámec. V praktické části práce jsou zpracovány hloubkové rozhovory se zástupci generace Z, které odkrývají, jak generace Z sponzorovaný obsah na Instagramu vnímá.
This bachelor thesis focuses on the phenomenon of influencers on social media and their use as part of marketing communication. The purpose of this thesis is to explore the attitude of Generation Z towards influencer marketing on Instagram. Theoretical part of this thesis defines the terms influencer and influencer marketing. It discusses the benefits, risks, costs and options of collaborating with influencers. It also offers an overwiev of qualities that influencers should possess and presents the legislative and ethical framework for influencer marketing in Czech Republic. The second part of this thesis collecst information from in- depth interviewes with representatives of Generation Z and shows how they perceive influencer marketing on Instagram.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Vliv influencerů na své publikum se zaměřením na generaci 30+
Defence status: DEFENDEDMachová, Kateřina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Date of defense: 4. 2. 2022This diploma thesis deals with the impact of influencers on their users among the age group of 30-89 years old, describes the field of influencing and its associated areas. It explains the engagement of these influential ... -
Vizuální analýza reklamních kampaní v rámci influencer marketingu na Instagramu
Defence status: DEFENDEDMatějková, Agáta (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2022)Date of defense: 9. 2. 2022 -
Právní aspekty spolupráce influencerů se zadavateli reklamy
Defence status: DEFENDEDHavránková, Anna (Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2022)Date of defense: 23. 9. 2022Legal aspects of cooperation of influencers with advertisers Abstract The diploma thesis deals with the legal aspects of cooperation of influencers with advertisers. These entrepreneurs connect with influencers who are ...