Analýza motivů směřující k návštěvě fitness centra
Analysis of motives for visiting the fitness center
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/173857Identifikátory
SIS: 241316
Kolekce
- Kvalifikační práce [9391]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bunc, Václav
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
13. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
motivace, fitness, pohybová aktivita, aktivní životní styl, zdravíKlíčová slova (anglicky)
motivation, fitness, physical activity, active lifestyle, healthAutor: Karolína Peterová Název: Analýza motivů směřujících k návštěvě fitness center Cíle: Cílem práce je uvést čtenáře do tématiky motivace k pohybovým aktivitám a zjistit jaké motivy dominují u pravidelných návštěvníků fitness center za účelem provádění pohybové aktivity. Respondenti jsou rozděleni do skupin podle pohlaví, věku, ukončeného vzdělání a druhu zaměstnání. V rámci těchto skupin jsou jednotlivé motivy mezi sebou porovnávány. Dále je v práci vyhodnocena úroveň vlastní efektivity respondentů pro oblast pohybových aktivit, u již zmíněných skupin. Metody: K analýze byly použity dva standardizované dotazníky: MPAM-R (Dotazník motivace k pohybové aktivitě) a DOPA (Dotazník vlastní efektivity pro oblast pohybových aktivit), doplněné o údaje: pohlaví, věk, ukončené vzdělání a druh zaměstnání. Dotazníky byly distribuovány online, pomocí odkazu. Výsledky: Z výsledků dotazníku MPAM-R vyplývá, že primárním motivem u drtivé většiny skupin je zdatnost a kondice. Motiv vzhledu je vnímán respondenty jako motiv sekundární, dalšími silnými motivy jsou motivy kompetence a zájmu. Jasně nejslabším motivem je u všech skupin motiv sociální interakce. Výsledek dotazníku vlastní efektivity v oblasti pohybových aktivit (DOPA) je shodný u všech vybraných skupin. Všichni respondenti spadají do kategorie vysoké efektivity....
Author: Karolína Peterová Title: Analysis of motives leading to fitness center visits Objectives: The aim of the work is to introduce the issue of motivation for physical fitness and find out what motives lead people to visit fitness centers in order to perform physical activity. Respondents are divided into groups according to gender, age, completed education and type of employment. Within these groups, the individual motives are compared with each other. Furthermore, the work evaluates the level of respondents' own effectiveness for the area of physical activities, for the already mentioned groups. Methods: The method used for analysis of dominant motives was a questionnaire consisting of two standardized questionnaires: MPAM-R (Motives for Physical Activity Measure) and DOPA (E-SES in English - The Exercise Self-Efficacy Scale), supplemented by data: gender, age, completed education and type of employment. The questionnaires were distributed online via a link. Results: The results of the MPAM-R questionnaire show that the primary motive for most of groups is to improve physical fitness. Aesthetic motive is perceived by the respondents as a secondary motive, other strong motives are the motive of competence and interest. Clearly the weakest motive in all groups is the motive of social...