Interaktivní sandboxová hra ve světě s živými organismy
Interactive sandbox game in a world with living organisms
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/173836Identifikátory
SIS: 241903
Kolekce
- Kvalifikační práce [11618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hannemann, Tereza
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování a softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů
Datum obhajoby
17. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
sandbox|simulátor|hra|ekosystém|evoluceKlíčová slova (anglicky)
sandbox|simulator|game|ecosystem|evolutionTato práce představuje celý proces za tvorbou hry AnimalEvolution. AnimalEvolution je sandboxová simulační hra o vývoji druhů a balancování ekosystému. Hlavní součástí hry je návrh vlastních organismů a jejich následné pozorování a ovlivňování v herním světě. Hra ve své podstatě následuje tituly SPORE, Equilinox a Thrive. Spojuje volnost SPORE s nadhledem hry Equilinox a po vzoru Thrive přidává drobek realismu. První částí textu je rozbor silných s slabých stránek zmíněných titulů. Následuje důkladnější analýza vlastností, které jsou použity v AnimalEvolution a návrh samotné hry. Dále je podrobná programátorská dokumentace s vysvětlením nejdůležitějších rozhodnutí týka- jících se vývoje. V neposlední řadě je součástí práce i uživatelská dokumentace doplněná o příklad analýzy dat, která při běhu hry vznikají. 1
This work represents the entire process behind the creation of AnimalEvolution. Ani- malEvolution is a sandbox game simulating an ecosystem that is filled with evolving organisms and it's up to the player to find its balance. The gameplay consists mainly of creating new species of organisms and then observing them in the ecosystem with a few ways to tip the scales. The game is, in its essence a successor to SPORE, Equilinox and Thrive. It captures the freedom of SPORE, the equity od Equilinox and adds a hint of realism which is the pride of Thrive. The first chapter offers a look into the above mentioned titles. In the second chapter follows the analysis of their features and the design process behind AnimalEvolution. The following chapter offers the programmer's documentation with a few notes explaining the most important implementation decisions made. Last but not least, the final chapter offers user documentation and an example of interpretation of the data that the game produces. 1