Portréty a portrétní motivy v díle Petra Brandla
Portraits and portrait motifs in work of Petr Brandl
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17356Identifikátory
SIS: 62591
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Royt, Jan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Dějiny umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro dějiny umění
Datum obhajoby
23. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Předložená diplomová práce je zaměřena na oblast českého barokního malířství a nese název "Portréty a portrétní motivy v díle Petra Brandla". Text práce je rozdělen do tří základních částí. První z nich je věnován přehledu dosavadního bádání o Petru Brandlovi (Acta Brandliana). Druhá část krátce představuje umělcův životopis. Třetí a závěrečná část představuje těžiště diplomové práce. Autorka se zde specializuje na Brandlovu portrétní malbu, přičemž nejprve sumarizuje poznatky, týkající se dochovaných autentických portrétů a autoportrétů. Následně se zabývá otázkou portrétů nezvěstných, sporných či mylně připsaných, reflektujíc názory předních odborníků i vlastní znalosti získané bezprostřední zkušeností s uměleckými díly. V poslední kapitole se autorka zamýšlí nad výskytem portrétních motivů v obrazech jiných malířských druhů v Brandlově tvorbě. Smysl diplomové práce spočívá v zodpovězení některých otázek a nalezení nových podnětů pro další výzkum.
The presented graduation thesis is focused on the sphere of the Bohemian baroque painting and is called "Portraits and portrait motifs in work of Peter Brandl". Text of the thesis is divided into three particular parts. The first one is devoted to summary of existing research about Peter Brandl's work (Acta Brandliana). The second part is shortly introducing painter's biography. The third and final part represents the focal point of graduation theses. The author is here concentrated on Brandl's portrait painting, whereas first of all she summarises findings, relating to conserved authentic portraits and selfportraits. Consequently, the author is concerned with the question of missing, debatable or mistakenly attributed, reflecting opinions of notable specialists and also personal knowledges obtained by immediate experience in artworks. In the last chapter the author thinks about appearance of portrait motifs in nonportrait paintings of Peter Brandl. The main meaning of this graduation thesis consists in answering some questions and location of new impulses for next research.