The effect of weather on purchases on online fashion e-shop in the Czech Republic
Vliv počasí na online nákupy na módním e-shopu v České republice
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/173513Identifiers
Study Information System: 238372
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Kučera, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Economics and Finance
Department
Institute of Economic Studies
Date of defense
7. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
chování spotřebitele, počasí, e-shop, online nakupováníKeywords (English)
consumer behaviour, weather, e-shop, online shoppingTato bakalá ská práce se zam uje na vliv po así na hodnotu online prodej módního zboûí v eské republice. Toto téma bylo doposud zkoumáno pouze z ídka, p estoûe vliv po así byl prokázán nap íklad na rozd lení asu jed- notlivce, náladu i spot ební chování v o ine prost edí. Metoda oby ejn˝ch nejmenöích tverc byla pouûita k odhadu vlivu n kolika prom nn˝ch po así (po et hodin slune ního svitu, sráûky, teplota, tlak vzduchu a rychlost v tru) na trûby eského e-shopu s módou s pouûitím asov˝ch ad za p t let. Vöechny prom nné zahrnuté v naöí anal˝ze se ukázaly jako statisticky v˝znamné. Klí ová slova online nakupování, trûby elektronického obchodu, vliv po así, metoda nejmenöích tverc Název práce Vliv po así na online nákupy na módním e-shopu v eské republice
This thesis aims to determine the e ect of weather conditions on online fashion purchases in the Czech Republic. Even though various studies have proved the impact of weather for instance on people's time allocation, mood or con- sumer behaviour in an o ine environment, this topic has been explored rarely. Ordinary Least Squares method was applied to estimate the impact of several weather variables (sunshine hours, precipitation, temperature, air pressure, and wind speed) on sales from Czech fashion e-shop using time series data for five years. All weather variables included in our analysis turned out to have a statistically significant e ect on sales. Keywords online shopping, e-shop sales, weather e ect, OLS regression Title The e ect of weather on purchases on online fashion e-shop in the Czech Republic