Digitalizační střediska pro studenty se speciálními potřebami
Browse by
Digitalizační střediska pro studenty se speciálními potřebami zajišťují, kromě dalších služeb, také digitalizaci studijní literatury pro studenty se speciálnimi potřebami (zejména zrakově postižené - nevidomé nebo slabozraké studenty). Využít služeb těchto středisek ale mohou i studenti z jiných kategorií znevýhodnění (studenti s poruchami učení, s tělesným postižením, neslyšící).
V rámci rektorátu Univerzity Karlovy existuje Digitalizační středisko Centra Carolina, které v rámci Informačního, poradenského a sociálního centra UK zajišťuje na základě evidence v seznamu studentů se specifickými potřebami řadu služeb, včetně digitalizace studijních materiálů pro studenty všech fakult, kromě teologických fakult (pro ty zajišťuje digitalizaci Evangelická teologická fakulta - ETF) a Pedagogické fakulty UK - PedF (digitalizace materiálů je zajišťována na PedF interně).
Bližší informace o digitalizačním středisku ETF UK je možné získat přímo na webových stránkách Evangelické teologické fakulty.
Digitalizační středisko PedF UK a jeho nabídka služeb je také popsána na webu Pedagogické fakulty UK.
Pro účely zjednodušení přístupu ke všem digitalizovaným studijním materiálům pro studenty se speciálními potřebami byla zřízena samostatná sbírka těchto materiálů v Digitálním repozitáři UK. Přístup k digitalizovaným dokumentům v této sbírce je podmíněn evidencí v seznamu studentů se speciálními potřebami a přihlášením do repozitáře pomocí uživatelské jména a hesla UK.
Dokumenty v této sbírce jsou na základě zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském a o právech souvisejících s právem určeny pouze pro studijní účely studentů se specifickými potřebami. Jejich další šíření je zakázáno.
Faculty / university part collections
Recent Submissions
-
Integrativní pedagogika
(Institut pedagogicko-psychologického poradenství České republiky, 2005) -
Vztahy a nástrahy ve školní třídě
(RAABE, 2018) -
Dyslexie : psychologické souvislosti
(Grada, 2019) -
Myslet sociologicky : netradiční uvedení do sociologie
(Sociologické nakladatelství, 2004) -
Umlčené tělo
(Sociologické nakladatelství SLON, 2001) -
Hry pro těžce zrakově postižené děti
(Ústřední výbor Svazu invalidů v ČSR, 1987) -
Krizové situace výchovy a výuky
(Originál, 2015) -
Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace
(Portál, 2016) -
Kultury a organizace: Software lidské mysli
(LINDE, 2007) -
Náprava poruch binokulárního vidění
(Septima, 2000) -
Základy kvalitativního výzkumu
(Albert, 1999) -
Začínající učitel z pohledu profesního vývoje
(Gaudeamus, 2013) -
ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou
(Albatros Media - Edika, 2013) -
Manuálek sociální gerontologie
(Originál, 2006) -
Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě
(Grada, 1995) -
Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
(Univerzita Palackého v Olomouci, 2007) -
Profesní etika učitelství: studijní text pro posluchače oboru Školský management
(Univerzita Karlova v Praze, 2003) -
The law of copyright and the Internet : the 1996 WIPO treaties, their interpretation and implementation
(Oxford University Press, 2002) -
International Copyright Law and Policy
(Oxford University Press, 2008)