Visual communication of the Police of the Czech Republic on Instagram
Vizuální komunikace Policie České republiky na sociální síti Instagram
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172004Identifikátory
SIS: 225726
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sládek, Jan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologicko-ekonomická studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
31. 1. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Vizuální komunikace|Vizuální Rétorika|Instagram|sociální sítě|nová média|policie|budování identityKlíčová slova (anglicky)
Visual Communication|Visual Rhetoric|Instagram|Social Networks|New Media|Police|Brand BuildingVe své práci se zabývám fungováním PČR na sociálních sítích v tomto případě Instagramu. Vzhledem k současné povaze policejní činnosti, je spolupráce veřejnosti s policií stále významnější složkou. Z odborné literatury vyplívá, že hlavním zdrojem názorů na policii jsou vedle rodiny a známých média. Interaktivní prostřední fungování Webu 2.0 a vznik sociálních sítí umožnil institucím mít vlastní komunikační kanály. Skrze kvalitativní metodu ohniskových skupin se práce zaobírá tématy jako: Jak komunikaci policie vnímá divák, jak na něj působí a které určující faktory mohou mít na diváka největší vliv. V kontextu visuální rétoriky je cílem porozumět povaze a funkci publikovaných příspěvků ale také přidat další vhled do velice skromně probíraného tématu, kterým fungování policie na sociálních sítích zajisté je. Klíčová slova Vizuální komunikace, policie, vizuální rétorika, sociální sítě, ohnisková skupina,
This thesis focuses on the functioning of the Czech State Police on social networks, in this case Instagram. Given the current nature of policing, public cooperation with the police is an increasingly important component of police work. Academic literature has shown that the main source of views on the police, in addition to family and friends, are the media. The arrival of the interactive environment of Web 2.0 and the emergence of social networks sites have enabled institutions to have their own communication channels and the Instagram account of the Czech State Police policecz is unprecedentedly successful. By using the qualitative method of a focus group, my analysis deals with topics like. how the communication is perceived by the viewer, how it affects them, and which factors of police visual communication can have the greatest influence on them. In the context of visual rhetoric goal is to understand nature or function of post images, but also add further insight into a very modestly discussed topic, which police operation on social network sites definitely is. Keywords Visual communication, police, , visual rhetoric, social networks sites, focus group,