Visual note-taking jako jedna ze studijních strategií neslyšících studentů
Visual note-taking as one of the study strategies of Deaf students
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171966Identifikátory
SIS: 225768
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vaňková, Irena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Čeština v komunikaci neslyšících
Katedra / ústav / klinika
Ústav jazyků a komunikace neslyšících
Datum obhajoby
31. 1. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Deaf gain|neslyšící student|sketch notes|studijní strategie|vizuální gramotnost|vizuální myšlení|vizuální poznámkování|vizuální strukturace světa|vizuální učení|vizuální vnímáníKlíčová slova (anglicky)
Deaf gain|Deaf student|sketch notes|study strategies|visual literacy|visual note-taking|visual world order|visual learning|visual perception|visual thinkingPráce se zabývá využíváním strategie visual note-takingu u českých neslyšících vysokoškoláků, kteří v komunikaci face-to-face preferují český znakový jazyk. Koncepce práce vychází z perspektivy Deaf Gain a jejím cílem je popsat, jak vybraní studenti pracují se studijními strategiemi, konkrétně s vytvářením poznámek a nakládáním s nimi, a zda v této oblasti těží ze své dovednosti vizuálně strukturovat svět okolo sebe. Jádrem práce je výzkumná sonda, v níž bylo formou polostrukturovaných rozhovorů se sedmi respondenty mapováno, jaké používají formy vizuálního poznámkování (visual note-takingu), proč a v jakých situacích se k nim uchylují a jak si je osvojili. Klíčová slova Deaf Gain, neslyšící student, sketchnotes, studijní strategie, vizuální gramotnost, vizuální myšlení, vizuální poznámkování, vizuální strukturace světa, vizuální učení, vizuální vnímání
(in English) The paper deals with the use of visual note-taking strategy by Czech, deaf, university students who prefer Czech sign language in face-to-face communication. The design of the thesis is based on the Deaf Gain perspective and aims to describe how the selected students work with learning strategies, specifically with note taking and note making, and whether they benefit from their ability to visually structure the world around them in this area. The core of the thesis is a research probe in which semi-structured interviews with seven respondents mapped what forms of visual note-taking they use, why and in what situations they apply them and how they mastered them. Key words Deaf Gain, deaf student, sketch notes, study strategies, visual literacy, visual thinking, visual note-taking, visual structuring of the world, visual learning, visual perception
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Srovnání práce fotografky Nan Goldin a dnešního uživatele Instagramu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOValentová, Marie (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)Datum obhajoby: 22. 9. 2020Contemporary constantly expanding content of social media like Instagram brings the medium of photography to new contexts. Photography becomes an instrument of immediate communication and its historically defined functions ... -
Umění ve výtvarné výchově
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŘíhová, Kristýna (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 29. 8. 2024Disertační práce zkoumá potenciál výtvarného umění pro školní výuku. Pozornost práce je zaměřena na možnosti, jak prostřednictvím umění přispět k plnění vybraných obecných a oborových cílů vzdělávání definovaných v Rámcovém ... -
Implementace výukové metody strategie vizuálního myšlení do výuky na druhém stupni základní školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENODrdáková, Veronika (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2023)Datum obhajoby: 8. 9. 2023In this diploma thesis we will focus on the method of Visual Thinking), which has not yet been described in Czech literature, which was developed in the education department of the most famous Museum of Modern Art in New ...