Česká filmová reklama v období První republiky
Czech film advertisin during the first republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171538Identifikátory
SIS: 192994
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednařík, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
1. 2. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Film, reklama, Československo, historie, 1920, 1930, první republikaKlíčová slova (anglicky)
Film, cinematography, advertising, Czechoslovakia, history, 1920s, 1930s, first republicPráce se zabývá filmovou reklamou v období první republiky, která bývá při zkoumání historie reklamy často opomíjenou, přesto ale nesmírně zajímavou kapitolou. Zkoumán je vznik filmové reklamy a to z pohledu tehdejších zadavatelů, dále tvůrců, ale i technických možností a dostupného technického zázemí, které bylo pro rozvoj filmu jako takového často limitujícím faktorem. Možný zásah tehdejší filmové reklamy je pak ilustrován na vývoji počtu kin v Československu, jejich celkové návštěvnosti, dále pak na počtu uvedených filmů a průměrné návštěvy na jedno promítání.
The thesis is aimed on film advertising in the period of the Czechoslovak First Republic, which is often a neglected, but extremely interesting chapter in the study of advertising history. The origin of film advertising is examined from the point of view of the advertiser, creators, but also the technical possibilities and available technical background, which was often a limiting factor for the development of film as such. The possible reach of the film advertising at the time is then illustrated by the development of the number of cinemas in Czechoslovakia, their total attendance, as well as the number of these films and the average attendance per show.