Functional equivalence in the film adaptation of Ian McEwan's Atonement
Funkční ekvivalence ve filmové adaptaci románu Pokání Iana McEwana
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171245Identifikátory
SIS: 233680
Kolekce
- Kvalifikační práce [20516]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chalupský, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
21. 1. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Adaptace, fukncionální ekvivalence, román, film, scénaKlíčová slova (anglicky)
Adaptation, functional equivalence, novel, film, sceneCílem této diplomové práce je analýza filmové adaptace románu Iana McEwana Pokání. Film Pokání režíroval Joe Wright a scénář k filmu napsal Christopher Hampton. Film měl premiéru v roce 2007. Tato práce se soustředí na užití principu funkční ekvivalence v daném filmu. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se zabývá principem funkční ekvivalence a stručně rozebírá hlavní přístupu k filmovým adaptacím. Praktická část analyzuje konkrétní příklady užití funkční ekvivalence ve filmu, popisuje a rozebírá odpovídající pasáže z románu a scény z filmu. Praktická část také popisuje scény, ve kterých Hampton představuje hlavní postavy. Práce si také všímá změn, které Hampton ve scénáři udělal, aby postavy dostatečně vykreslil. Dále se práce věnuje dalším částem filmu, které byly přetransformovány tak, aby mohl být obsah románu plynuje převeden do filmové podoby. Klíčová slova Film, adaptace, román, ekvivalence, scéna, pasáž, téma
The aim of this diploma thesis is the analysis of the film adaptation of Ian McEwan's novel Atonement that was directed by Joe Wright and written by Christopher Hampton in 2007. The thesis focuses on the instances of functional equivalence in the film. The thesis is divided into two parts. The theoretical part elaborates on the phenomenon of functional equivalence and briefly discusses the main approaches to film adaptations. The practical part examines individual examples of functional equivalence in the film, describes and analyses corresponding passages in the novel and scenes in the film. It describes the scenes in which Hampton introduces the characters with special attention to the changes that were made to fully do so and then inspects the other segments of the film that were transformed to seamlessly transfer the adapted material to screen. Keyworrds Film, adaptation, novel, equivalence, scene, passage, theme, narration
