Informovanost žáků vybraných středních škol o chování během mimořádných událostí
Awerness of selected high school students about behavior during emergencies
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171088Identifikátory
SIS: 231248
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanušová, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
12. 1. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
chování, informovanost, mimořádná událost, povodeň, požár, žáciKlíčová slova (anglicky)
behaviour, awarness, extraordinary event, flood, fire, studentsTato práce se zabývá mimořádnými situacemi a chováním během mimořádných situací. Cílem práce bylo zjistit, zda žáci vybraných středních škol ví, co to mimořádné situace jsou a jak by se během nich měli zachovat. Na základě vyhodnocení dotazníků, které žáci vyplnili, vytvářím konstrukci možné přednášky, která by mohla zlepšit povědomí žáků o dané problematice. V teoretické části práce je popsána definice mimořádných událostí. Dále se zabývám tím, jak probíhá varování obyvatelstva, evakuace i ukrytí obyvatel, pokud dojde ke vzniku mimořádné události. Dále se zabývám tím, jak postupovat v konkrétních mimořádných situacích. Mimořádné situace jsou vybrány podle pravděpodobnosti vzniku na našem území. Důležitá je i část věnovaná složkám integrovaného záchranného systému, které zasahují v případě mimořádných situací. Teoretická část přináší informace důležité k vyhodnocení dotazníků, které byly použity jako výzkumný nástroj v praktické části. V praktické části vyhodnocuji celkem 175 dotazníků od žáků z vybraných středních škol. Výsledky shrnuji do několika tabulek. Z dotazníků můžeme vyčíst i jaký stupeň studia žáci uvádí jako ten, kde se s problematikou mimořádných událostí setkali. Respondenti odpovídali na otázky týkající se zařazení podle ročníků a věku, postojů vůči vlastním vědomostem v dané...
This thesis is focused on emergencies and behavior during emergencies. The aim of the work was to find out whether the pupils of selected secondary schools know what emergency situations are and how they should behave during them. Based on the evaluation of the questionnaires that the students filled in, I am creating a possible lecture that could improve the students' awareness of the issue. The theoretical part of the thesis describes the definition of emergencies. I also deal with how the warning of the population, evacuation and hiding of the population in the event of an emergency occurs. I also deal with how to proceed in specific emergencies. Extraordinary situations are selected according to the probability of occurrence in our territory. The part devoted to the components of the integrated rescue system, which intervene in case of emergency situations, is also important. The theoretical part provides information important for the evaluation of questionnaires, which were used as a research tool in the practical part. In the practical part, I evaluate a total of 175 questionnaires from students from selected high schools. I summarize the results in several tables. From the questionnaires we can also read what level of study the students state as the one where they encountered the issue of...