dc.contributor.advisor | Pfeiffer, Jan | |
dc.creator | Pufflerová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T10:04:45Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T10:04:45Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/170688 | |
dc.description.abstract | Práce se věnuje technice časosběru ve filmu, fotografii a výtvarném umění. Zabývá se časosběrem jako jedinečným způsobem, jak zachytit proces tvorby, změny prostředí, ale třeba i vlastní vzpomínky, životní situace atd. Dále také popisuje počátky a vývoj tohoto fenoménu v odvětví fotografie a filmové tvorby. Didaktické koncepce pro výuku výtvarné výchovy zahrnují práci s časosběrem formou fotografie a videa, malby a kresby, knižní tvorby a seznamují s významnými osobnostmi a přístupy v tomto odvětví. Praktická část, kterou je dokumentární film, zachycuje příběhy spolužáků ze střední školy po dobu osmi let. Klíčová slova: časosběr; časosběrný film; časosběrná fotografie; dokumentární film; deník; proces; záznam; výtvarná výchova | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis is devoted to time-lapse technology in the field of film, photography, and art in general. It takes time-lapse as a unique way to capture the progress of work, changes in the environment, even our memories, situations in life, etc. The work also describes the beginnings and development of this phenomenon in photography and movie. A didactic concept for Art Education includes work with time-lapse in the form of photography and video, painting and drawing, bookmaking, and it introduces significant personalities and approaches from this field. The practical part, which is a documentary film shows stories of high school classmates within 8 years. Keywords: time-lapse; time-lapse movie; time-lapse photography; documentary film; diary; progress; record; art education | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | time-lapse | en_US |
dc.subject | time-lapse movie | en_US |
dc.subject | time-lapse photography | en_US |
dc.subject | documentary film | en_US |
dc.subject | progress | en_US |
dc.subject | diary | en_US |
dc.subject | record | en_US |
dc.subject | art education | en_US |
dc.subject | časosběr | cs_CZ |
dc.subject | časosběrný film | cs_CZ |
dc.subject | časosběrná fotografie | cs_CZ |
dc.subject | dokumentární film | cs_CZ |
dc.subject | proces | cs_CZ |
dc.subject | deník | cs_CZ |
dc.subject | záznam | cs_CZ |
dc.subject | výtvarná výchova | cs_CZ |
dc.title | ČASOSBĚR | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-08 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 233100 | |
dc.title.translated | TIME-LAPSE | en_US |
dc.contributor.referee | Gajdošíková, Pavla | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Art Education Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Art Education Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se věnuje technice časosběru ve filmu, fotografii a výtvarném umění. Zabývá se časosběrem jako jedinečným způsobem, jak zachytit proces tvorby, změny prostředí, ale třeba i vlastní vzpomínky, životní situace atd. Dále také popisuje počátky a vývoj tohoto fenoménu v odvětví fotografie a filmové tvorby. Didaktické koncepce pro výuku výtvarné výchovy zahrnují práci s časosběrem formou fotografie a videa, malby a kresby, knižní tvorby a seznamují s významnými osobnostmi a přístupy v tomto odvětví. Praktická část, kterou je dokumentární film, zachycuje příběhy spolužáků ze střední školy po dobu osmi let. Klíčová slova: časosběr; časosběrný film; časosběrná fotografie; dokumentární film; deník; proces; záznam; výtvarná výchova | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is devoted to time-lapse technology in the field of film, photography, and art in general. It takes time-lapse as a unique way to capture the progress of work, changes in the environment, even our memories, situations in life, etc. The work also describes the beginnings and development of this phenomenon in photography and movie. A didactic concept for Art Education includes work with time-lapse in the form of photography and video, painting and drawing, bookmaking, and it introduces significant personalities and approaches from this field. The practical part, which is a documentary film shows stories of high school classmates within 8 years. Keywords: time-lapse; time-lapse movie; time-lapse photography; documentary film; diary; progress; record; art education | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |