Zkušenost s on-line výukou na 2. stupni ZŠ
Experience with online teaching at lower secondary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/170606Identifikátory
SIS: 232960
Kolekce
- Kvalifikační práce [20517]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Frombergerová, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
8. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
distanční výuka, on-line výuka, 2. stupeň ZŠ, kvalitativní výzkum, strukturovaný rozhovor, učitel anglického jazykaKlíčová slova (anglicky)
distance teaching, online teaching, lower secondary school, qualitative research, structured interview, English teacherPráce se zabývá zkušeností s online výukou na druhém stupni základní školy v předmětu anglický jazyk. Jedná se o kvalitativní výzkumné šetření, které bylo provedeno polostrukturovanými rozho učiteli anglického jazyka. Práce obsahuje autentické výpovědi respondentů, zkušenosti a jejich prožívání distanční výuky v období podzimu a zimy Představuje profily jednotlivých respondentů s vystihujícími citacemi. Dále rozebírá výsledná témata jako je například online výuka v obecném slova smyslu, kde co pro učitele online výuka znamená, co si pod tím představují Uvádí hlavní okolnosti, které mohly online výuku ovlivňovat, pohledu učitele. Práce je opatřená teoretickým rámcem, který přibližuje především roli komunikace v online výuce, motivaci žáků k učení a také prezentuje výsledky jiných výzkumných šetření, která již byla na distanční výuku Hlavními výzkumnými otázkami učitelé prožívali online výuku jaké pozitivní a negativní stránky přinesla online výuka v očích učitelů; jaké změny chování či přístupu vykazovali žáci v online prostředí v očích učitele. výzkumu vyplývá, že online výuka zimě roku 2020 byla pro 50 % respondentů vůbec první zkušeností s takovým typem výuk Výzkum rovněž zmiňuje kladné a záporné stránky online výuky z tázaných učitelů. ožnost vůbec online výuku provádět sdílet zvuk při výuc zmínili...
The work deals with the experience of online teaching at the lower secondary school in the English language subject. This is a qualitative research investigation carried out by semi- structured interviews with English language teachers. The work contains authentic testimonies of respondents, experiences and their experience of distance learning in the autumn and winter of 2020. It presents profiles of individual respondents with their quotes. It also discusses the resulting topics such as online teaching in the general sense, where it describes what online teaching means to teachers as a concept, what they imagine underneath, etc. It lists the main circumstances that may have influenced online teaching, from a teacher's point of view. The work is provided with a theoretical framework that mainly approximates the role of communication in online teaching, the motivation of pupils to learn and also presents the results of other research investigations already carried out into distance learning. The main research questions are: how teachers experienced online teaching; what positive and negative aspects were brought about by online teaching in the eyes of teachers; what behavioural or attitude changes were shown by pupils in the online environment in the eyes of the teacher. Research shows that online...
