Vstup a rozvoj fenoménu Reader's Digest na českém mediálním trhu
The Launch and Growth of the Reader's Digest Phenomenon on the Czech Media Market
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/170380Identifiers
Study Information System: 59158
Collections
- Kvalifikační práce [17632]
Author
Advisor
Referee
Závozda, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
26. 6. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Reader's Digest Association, Reader's Digest Výběr s.r.o, časopis, zahraniční vydání, témata, direct mailKeywords (English)
Reader's Digest Association, Reader's Digest Výběr s.r.o, magazine, international editions, themes, direct mailDiplomová práce "Vstup a rozvoj fenoménu Reader's Digest na českém mediálním trhu" pojednává o historii společnosti Reader's Digest Association (RDA) a její české filiálce společnosti Reader's Digest Výběr s.r.o. První část práce přináší chronologický přehled vývoje RDA od jejího vzniku do současnosti. Druhá část práce popisuje a charakterizuje první a nejznámější produkt RDA časopis Reader's Digest. Časopisem se zabývá i tématická analýza práce, která zjišťuje konkrétní témata jeho obsahu. Diplomová práce popisuje aktivity RDA na mezinárodním poli, přičemž nejvíce pozornosti je věnováno české filiálce společnosti, a to jak její produkci, tak i marketingovým metodám, které tato česká společnost používá.
The thesis "The Launch and Growth of the Reader's Digest Phenomenon on the Czech Media Market" recounts the history of the Reader's Digest Association (RDA) and its Czech affiliated company, Reader's Digest Výběr s.r.o. The first part of the thesis presents a chronological overview of the RDA's development from its founding to the present day. The second part describes and characterizes the RDA's first and best known product, Reader's Digest magazine. The magazine also engages in thematic analysis, which determines the specific themes of its content. The thesis describes the RDA's activities in the international sphere, focusing primarily on its Czech affiliate, namely on both its production and the marketing methods used by this Czech company.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Iserův pojem implikovaného čtenáře a problematika literatury pro děti
Defence status: DEFENDEDPiwowarská, Veronika (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2023)Date of defense: 14. 9. 2023This bachelor's thesis introduces the concept of the so-called implied reader, which was introduced first by the literal theoretician Wolfgang Iser in the 1970s'. This thesis defines Iser's concept of the implied reader, ... -
Podpora čtenářství v pobočkách Městské knihovny v Praze
Defence status: DEFENDEDKahlerová, Dana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Date of defense: 5. 6. 2012(in English) The thesis deals with a support of reading with aim effort to offered service, organizing cultural and educational actions in the Municipal Library of Prague. The first part solves theoretical definition and ... -
Pojem čtenáře v literární teorii Wolfganga Isera a Stanleyho Fishe
Defence status: DEFENDEDVavřičková, Hana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2023)Date of defense: 15. 6. 2023Since the 1970s, concepts exploring reader-response theories of literature have been developing in literary aesthetics and literary theory. Although these theories share a reader-orientation, they often differ significantly ...