Distanční vzdělávání z pohledu pedagoga na 1. stupně ZŠ
Teacher Perspective on Distance Learning at Primary School
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/170196Identifikátory
SIS: 236707
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání
Datum obhajoby
7. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Distanční vzdělávání, e-learning, akční výzkum, informační systém, reflexeKlíčová slova (anglicky)
Distance education, e-learning, action research, information system, reflectionTato diplomová práce se zabývá současným stavem distančního vzdělávání na 1. stupni ZŠ konkrétní škole ve 4. a 5. ročníku v období školního roku 2020/2021. Stěžejní část představuje struktury řízení distančního vzdělávání realizující vybrané metody online výuky - tvorbu studijních materiálů (distančních opor), zpřístupnění těchto materiálů žákům a realizaci zpětné vazby oběma směry. Dále se věnuje pedagogickým a didaktickým aspektům distančního vzdělávání včetně srovnání odlišností mezi distanční a prezenční výukou v období: leden až červen 2020 a září 2020 až květen 2021. Empirická část diplomové práce byla realizována jako akční výzkum. Je zde porovnáváno období počátku distanční výuky, březen 2020 - PRVNÍ FÁZE, s dobou od října 2020 - DRUHÁ FÁZE. Také jsou zde porovnány výkony dvou vybraných žáku a vliv distančního vzdělávání na jejich výkon od ledna 2020 do května 2021. Podpůrná zjištění k dané problematice jsou podložena prostřednictvím několika metod (dotazníkového šetření, diskuse s žáky a výsledky žáků z testů). Závěr práce zahrnuje zhodnocení procesu výuky v první a druhé fázi distančního vzdělávání, dopady na žáka a doporučení dalších postupů. KLÍČOVÁ SLOVA Distanční vzdělávání, e-learning, akční výzkum, informační systém, reflexe.
This diploma thesis deals with the current state of distance education at the 1st stage of primary school (4th and 5th grade) year 2020/2021. The main part presents the management structures of distance education with the implementation of selected online's methods teaching and creation of materials' study (distance learning). These materials are making available to students with the possibility to provide feedbacks in both directions. It also deals with pedagogical and didactic aspects of distance education, including a comparison of differences between distance and full-time teaching (duration: January to June 2020 and September 2020 to May 2021). The empirical part of the thesis was carried out as action research. It compares the period of the beginning of distance learning, March 2020 - FIRST PHASE, with the period from October 2020 - SECOND PHASE. It also compares the performance of two selected students and the impact of distance education on their performance from January 2020 to May 2021. Supporting findings on the issue are substantiate by several methods (questionnaire survey, discussion with students and student results from tests). The conclusion of the thesis includes an evaluation of the teaching process in the first and second phase of distance education, the impact on the student...