Komunikace s problémovými uživateli knihoven
Communicating with problem patrons
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16954Identifikátory
SIS: 61734
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vášová, Lidmila
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
10. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Bakalářská práce analyzuje problémové uživatele knihoven a zaměřuje se na hledání nejefektivnějších nástrojů pro komunikaci s nimi. Analýza vychází z případových studií z praxe knihovníka se zaměřením na uživatelskou typologii. V bakalářské práci jsou podrobně popsány a rozděleny různé skupiny problémových uživatelů knihoven s návrhem vlastního dělení problémových uživatelů do dvou hlavních skupin. Dále jsou předloženy poznatky, které pomohou najít adekvátní komunikační strategii pro každý typ problémového uživatele. Práce je členěna do několika celků. Dvě hlavní části se zaměřují na komunikaci a problémové uživatele. Závěrečná část popisuje komunikaci s problémovými uživateli a nabízí příručku, která dává konkrétní návod, jak se vypořádat s určitými typy nevhodného chování v knihovně. [Autorský abstrakt].