Zhodnocení dvou diagnostických nástrojů užívaných k diagnostice školní zralosti
Evaluation of two diagnostic tools used to diagnose school readiness
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1608Identifikátory
SIS: 162156
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mlčková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
16. 1. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
školní zralost, školní připravenost, diagnostika školní zralosti, dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání, školní poradenská zařízení, odklad školní docházky, školní nezralostKlíčová slova (anglicky)
school readiness, school preparedness, diagnostics of school readiness, child of preschool age, preschool education, postponement of school attendance, school immaturityDiplomová práce se věnuje problematice školní zralosti a její diagnostiky. Cílem bylo srovnat dva testy používané pro testování školní zralosti a posoudit zda srovnatelně hodnotí vybrané aspekty školní zralosti. V první kapitole teoretické části je popsána oblast vývoje předškolního dítěte. Druhá kapitola je věnována výrazným změnám v legislativě našeho školství. Další dvě kapitoly (třetí a čtvrtá) jsou o školní zralosti, zápisu do ZŠ a diagnostice školní zralosti. Poslední, pátá kapitola teoretické části se zabývá nezralostí a nepřipraveností na vstup do školy. V praktické části jsem se zaměřila na vlastní testování a hodnocení testů. K testování jsem si vybrala dva testy využívané k hodnocení školní zralosti. Z výsledků dvou testů jsem se snažila pomocí statistických metod zjistit, zda tyto testy hodnotí srovnatelně. Klíčová slova: školní zralost, školní připravenost, diagnostika školní zralosti, dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání, školní poradenská zařízení, odklad školní docházky, školní nezralost
The thesis is devoted to the issue of school readiness and its diagnosis. The aim was to compare the two tests used for the testing of school readiness and to assess whether the comparatively evaluate some aspects of school readiness. In the first chapter of the theoretical part the area of development of preschool children in describe. The second chapter is devoted to major changes in the legislation of our education. The next two chapters (third and fourth) are on school readiness, enrollment in elementary and diagnostics of school maturity. The last, fifth chapter of the theoretical part, deals with immaturity and unpreparedness for entry into school. In the practical part I focused on in-house testing and evaluation of tests used. For testing, I chose two tests used to evaluate school maturity. The results of the two tests I tried using statistical methods to determine whether these tests evaluate comparatively. Key words: school readiness, school preparedness, diagnostics of school readiness, child of preschool age, preschool education, postponement of school attendance, school immaturity
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Analýza příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVojtušová, Radmila (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 22. 5. 2012Smyslem diplomové práce bylo zjištění nejčastějších příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření a porovnání s názory rodičů, učitelů ZŠ a MŠ. V souvislosti s tímto tématem se autorka zabývala v první části ... -
Vzdělávání dětí s odkladem školní docházky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBöhmová, Nikola (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 21. 5. 2014Bakalářská práce se zabývá problematikou odkladů školní docházky v České republice. Reaguje na vysoké procento dětí s odkladem školní docházky v mateřských školách. V teoretické části chce autorka poskytnout všeobecné ... -
Diagnostika školní zralosti
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPetržilková, Ivana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 31. 5. 2017Diplomová práce se zabývá tématem diagnostiky školní zralosti. Pomocí teoretických poznatků představuje, na jaké úrovni by mělo mít dítě rozvinuté jednotlivé oblasti osobnosti a znalosti, než nastoupí k plnění školní ...