Vzdělávání učitelů mateřských škol
Education of kindergarten's teachers
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/157279Identifikátory
SIS: 212933
Kolekce
- Kvalifikační práce [19975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ronková, Jolana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
20. 1. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Mateřská škola, vzdělávání učitelů, nabídka vzdělávání, kvalifikaceKlíčová slova (anglicky)
Kindergarten, teacher training, education offer, qualificationCílem diplomové práce je analýza současné vzdělávací nabídky pro učitele mateřských škol a zjištění jejího přínosu pro pedagogickou profesi. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do několika podkapitol, ve kterých se odráží základní pojmy, legislativa, formy vzdělávání učitelů, historický pohled na proměny ve vzdělávání učitelů v České republice a také krátké seznámení se situací v zahraničí. Výzkumná část je realizována strukturovanými rozhovory s odborníky v pedagogické profesi a dotazníkovým šetřením mezi pedagogy a rodiči dětí docházejících do předškolního zařízení. V samotném závěru jsou reflektovány vzdělávací nabídky a zhodnocení jejich přínosu pedagogické veřejnosti. Klíčová slova Mateřská škola, vzdělávání učitelů, nabídka vzdělávání, kvalifikace.
The aim of the Diploma thesis was an analysis of the current teaching possibilities for kindergarten teachers and its related contribution for teaching profession. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. Theoretical part is further divided into several sections that reflect terminology, legislation, forms of teachers' education, historical perspective on changes in teachers' education in the Czech Republic as well as a brief introduction to situations in abroad. The empirical part is established by structural dialogues among experts in pedagogical field and questionnaires filled out by teachers and parents whose children attend pre-school facilities. Conclusion of this thesis reflects current teaching possibilities and evaluates their contribution to the pedagogical public. Key Words Kindergarten, teacher training, education offer, qualification.