Kresba dětí v předškolním věku - téma pán
Preschool age children drawing - draw a man
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15435Identifikátory
SIS: 58310
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slavík, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
20. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Hlavním tématem výzkumu bylo srovnání výrazově - významového systému jazyka a kresby inspirované terminologií lingvistického strukturalismu. Metodicky bylo využíváno kvalitativní analýzy kresebné interpretace textu a jazykové interpretace kresby. Popis interakce fenoménu výtvarna a jazyka u dětí v 1.třídě ZŠ s akcentem na významové koreláty se soustředí na vztah výraz-význam a vzniká na základě 31 dětských kreseb. Výzkumná práce aspiruje na zodpovězení otázky: jak pracuje s významem text (jazyk) a jak kresba.
Thesis is focused on drawing of preschool children. Target of the thesis is to integrate both, language and drawing relation to the developmental theory of children's drawing as plastic artefact. Theroretical level of thesis aspires to contribute to the discussion between traditionally strong Piaget's concept of Luguet conversion from intelectual towards visual realism and Goodman's concept of drawing as development of an original (independent) domain of plastic art and graphic representation. Methodology includes qualitative analysis of children drawings both horizontal (relation expression - expressio) and vertical (relation expression - meaning) level. Data output would be elaborated to the methodology of acquisition of concomitant drawing explanation given by author of drawing. To reach the target of thesis is necessary to communicate ethnographic realtion to one créche and one grammar school. 115