Rozvoj grafomotorických dovedností a návyků pro budoucí psaní u leváků v mateřské škole
Development of graphomotorie stills and habits for future writing in litthanders at nursery school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15401Identifikátory
SIS: 58433
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Linková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
16. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá problematikou levorukosti u předškolních dětí v souvislosti se vstupem do základní školy, konkrétně možnostmi rozvoje grafomotorických dovedností a návyků pro budoucí psaní u leváků v mateřské škole. Teoretická část je věnována terminologii laterality, možnostem diagnostiky a otázce leváctví v historii společnosti. Nedílnou součástí práce je návaznost grafomotorických činností v předškolním věku na počáteční výuku psaní, kapitola zabývající se metodikou psaní levou rukou a výběru vhodných pomůcek pro leváky. Praktická část je zaměřena na získávání správných návyků a dovedností leváků pro pozdější psaní pomocí grafomotorických programů realizovaných na mateřských školách. Doplňující část tvoří názory učitelek mateřských škol a rodičů na leváctví a jeho současnou problematiku.
This dissertation deals with the issue of left-handedness in pre-school children in connection with entrance into primary school, particularly by possibilities of the development of graphomotoric skills and habits for future writing in lefthanders at nursery school. The theoretical part deals with terms of laterality, possibilities of diagnostics and the issue of left-handedness in history of society. Inseparable part of the work is the sequence of graphomotoric activities in the pre-school age for initial teaching of writing, the chapter dealing with left-handwriting methodology and the selection of suitable tools for lefthanders. The practical part is concentrating on the acquisition of correct habits and skills of left-handers for later writing by the help of graphomotoric programmes realized at nursery schools. The views of nursery schools teachers and parents on left-handedness and its contemporary problems form the completive part.