Zobrazit minimální záznam

Cross product
dc.contributor.advisorHalas, Zdeněk
dc.creatorMacek, Lukáš
dc.date.accessioned2022-04-06T11:25:52Z
dc.date.available2022-04-06T11:25:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/152534
dc.description.abstractV praci se pokousme naznacit odvozen vektoroveho soucinu postupem zprsnovan podmnek pro vysledny vektor, dokud nen jednoznacne urcen. Prace je psana tak, aby j mel moznost porozumet student stredn skoly, muze tedy slouzit jako inspirace pro ucitele pri vyucovan vektoroveho soucinu na skolach. Nejprve hledame ve 3D vektor kolmy ke dvema linearne nezavislym vektorum. Pote zkoumame, jak vyjadrit obsah rovnobeznku urceneho dvema linearne nezavislymi vektory pomoc souradnic techto vektoru vzhledem ke kar- tezske bazi. Dale naznacujeme, co je orientace vektoroveho prostoru, a mate- maticky ji formalizujeme. Pak uz de nujeme vektorovy soucin a ukazujeme nektere jeho zakladn vlastnosti s tm, ze take ve zkratce naznacujeme, kde se vyuzvaj. 1cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis, we try to indicate a way of obtaining cross product. We use a method of adding conditions de ning a vector, until we are left with the only one that ts them. The text is written in such way that a highschool student should by able to understand it, therefore it can be used as an inspiration for teachers teaching cross product at schools. First, we search for a vector perpendicular to two given linearly independent vectors in 3D. Then we study the area of a parallelogram, which is determined by two linearly independent vectors. Also, we try to express the area using coordinates of these vectors with respect to the cartesian basis. Afterwards, we indicate what an orien- tation of a vector space is and formalize it mathematically. Then we de ne cross product and show some of its basic properties while giving the reader an idea of the eld of their usage. 1en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectcross product|determinant|orientationen_US
dc.subjectvektorový součin|determinant|orientace vektorového prostorucs_CZ
dc.titleVektorový součincs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-07-01
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId233822
dc.title.translatedCross producten_US
dc.contributor.refereeStaněk, Jakub
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMatematika se zaměřením na vzdělávání - Informatika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineMathematics Oriented at Education - Computer Science Directed Towards Educationen_US
thesis.degree.programMathematicsen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csMatematika se zaměřením na vzdělávání - Informatika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enMathematics Oriented at Education - Computer Science Directed Towards Educationen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV praci se pokousme naznacit odvozen vektoroveho soucinu postupem zprsnovan podmnek pro vysledny vektor, dokud nen jednoznacne urcen. Prace je psana tak, aby j mel moznost porozumet student stredn skoly, muze tedy slouzit jako inspirace pro ucitele pri vyucovan vektoroveho soucinu na skolach. Nejprve hledame ve 3D vektor kolmy ke dvema linearne nezavislym vektorum. Pote zkoumame, jak vyjadrit obsah rovnobeznku urceneho dvema linearne nezavislymi vektory pomoc souradnic techto vektoru vzhledem ke kar- tezske bazi. Dale naznacujeme, co je orientace vektoroveho prostoru, a mate- maticky ji formalizujeme. Pak uz de nujeme vektorovy soucin a ukazujeme nektere jeho zakladn vlastnosti s tm, ze take ve zkratce naznacujeme, kde se vyuzvaj. 1cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis, we try to indicate a way of obtaining cross product. We use a method of adding conditions de ning a vector, until we are left with the only one that ts them. The text is written in such way that a highschool student should by able to understand it, therefore it can be used as an inspiration for teachers teaching cross product at schools. First, we search for a vector perpendicular to two given linearly independent vectors in 3D. Then we study the area of a parallelogram, which is determined by two linearly independent vectors. Also, we try to express the area using coordinates of these vectors with respect to the cartesian basis. Afterwards, we indicate what an orien- tation of a vector space is and formalize it mathematically. Then we de ne cross product and show some of its basic properties while giving the reader an idea of the eld of their usage. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV