Creati - Game Development Platform
Creati - platforma pro vývoj her
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/152503Identifiers
Study Information System: 216334
Collections
- Kvalifikační práce [11217]
Author
Advisor
Referee
Bednárek, David
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Distributed and Dependable Systems
Date of defense
10. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Good
Keywords (Czech)
Herní Engine 3D Rendering DirectX .NETKeywords (English)
Game Engine 3D Rendering DirectX .NETCílem této práce je vytvořit herní engine založený na entity-component systému. Tento herní engine by měl zahrnovat editor, který umožní vývojářům vytvořit své vlastní kompnenty, spojit různé assety s těmito komponenty, vytvořit z těchto komponent svět, a mít ho vizualizován v editor. Editor také poskytne nástroje pro real-time debugging. V základu by měl tento herní engine obsahovat grafický systém, input systémm, jednoduchý fyzikální systém, a systém na tvorbu uživatelského rozhraní. Jako poslední krok by měl herní engine podporovat exportování našeho projektu jako samostatné hry.
The goal of the thesis is to create a game engine based on entity component system. The game engine should include editor, which would allow developers to create their own components, link custom assets to these components, create world from these components, and have them visualized in the editor. Editor will also provide tools for real-time debugging. By default the engine should contain graphics system, input system, simple physics system, and user interface system. As a final step the engine should support exporting the project as a standalone game.