Hodnocení kvality sociální služby z pohledu uživatele
Evaluation of the quality of social service by the service user
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/152232Identifiers
Study Information System: 221592
Collections
- Kvalifikační práce [6714]
Author
Advisor
Referee
Beránková, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Management and Supervision in Social and Health Care Organizations
Department
Programme Management and Supervision
Date of defense
23. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Hodnocení kvality sociálních služeb, participace, zplnomocňování, chráněné bydleníKeywords (English)
Evaluation of the quality of social services, participation, empowerment, sheltered housingTato diplomová práce se zabývá rozborem a hodnocením stávajících metod hodnocení sociální služby konkrétní organizaci. V rámci analýzy bude navržena změna v zvyšování kvality, a to především navržením inovativních metod zapojení klientů chráněného bydlení do hodnocení služby. Cílem této práce je navrhnout metody efektivního zapojení klientů chráněného bydlení do hodnocení kvality sociální služby. Tyto inovativní metody s prvky participace uživatelů sociální služby mohou sloužit jako konkrétní doporučení pro vytvoření metodiky participace uživatelů v procesu hodnocení a zkvalitňování služeb. rámci poskytování sociální služby je nutné hledat cesty, jak se specifickými schopnostmi a potřebami klientů pracovat a nacházet inovativní způsoby, jak zapojit klienty služby do celého procesu hodnocení a měření kvalit ákladem inovativní metody zplnomocňování, spolupráce a integrace klientů do celého procesu, který může následně pozitivně ovlivnit směřování sociální služby. Klíčová slova: odnocení kvality sociálních služeb, participace, zplnomocňování, chráněné bydlení
This diploma thesis deals with the analysis and evaluation of existing methods of evaluating the quality of social services in a particular organization. As part of the analysis, a change in the process of improving quality will be proposed, primarily by proposing innovative methods of involving clients of sheltered housing in the evaluation of the service. The aim of this work is to propose methods of effective involvement of clients of sheltered housing in the evaluation of the quality of social services. These innovative methods with elements of social service user participation can serve as specific recommendations for creating a methodology for user participation in the process of evaluating and improving services. As part of the provision of social services, it is necessary to look for ways to work with the specific abilities and needs of clients and find innovative ways to involve service clients in the entire process of evaluation and measurement of quality. The basis of the innovative method is the empowerment, cooperation, and integration of clients into the entire process, which can then positively affect the direction of social services. Keywords: evaluation of the quality of social services, participation, empowerment, sheltered housing