Matky influencerky - postoj ke zvežejňování vlastních dětí na sociální síti Instagram
Mom influencers - attitudes towards publicizing their own children on Instagram
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/151250Identifikátory
SIS: 229206
Kolekce
- Kvalifikační práce [17115]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Reifová, Irena
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Instagram, matky influencerky, děti, kvalitativní výzkum, sharenting, sociální sítěKlíčová slova (anglicky)
Instagram, mom influencers, children, qualitative research, sharenting, social mediaUžívání sociálních sítí rodiči, kteří na svých profilech zveřejňují obsah, který se týká jejich vlastních dětí, zvýšilo zastoupení dětí v digitálním prostředí, a to zejména na sociální síti Instagram. V souvislosti s dětmi se však jedná o citlivou a eticky problematickou záležitost a jejich zveřejňování může představovat potenciální problém. Mimo běžných uživatelů jsou ve zveřejňování vlastních dětí aktivní také tzv. influenceři, kteří mají tisícová publika a jejich aktivita na sociálních sítích představuje práci nebo alespoň podstatný zdroj příjmů. Ve svém přístupu se však jednotliví influenceři mohou lišit, ať už v míře odhalení dětí nebo ne/přijímání spoluprací na dětské produkty. Cílem této práce bylo zjistit, jak české influencerky ke zveřejňování dětí na sociální síti Instagram přistupují. V rámci výzkumné části byly provedeny individuální rozhovory, jejichž následná analýza ukázala, že české influencerky mají individuálně nastavené hranice, které ovlivňují výslednou podobu zveřejňovaného obsahu. Ukázalo se také, že jsou oslovovány ke komerčním spolupracím, liší se však způsob, jak k těmto nabídkám přistupují. Na jedné straně jsou ty, které se snaží množství přijatých spoluprací minimalizovat, na druhé straně se však u některých ukázal více komerční přístup. V souvislosti s možnými riziky,...
The use of social media by parents posting on their profiles content that concerns their own children has increased the representation of children in the digital environment, especially on Instagram. However, when it comes to children, it is a sensitive and ethically problematic issue, and their publication can be creating potential problem. Not only regular users, but also influencers are active when it comes to publishing their own children, as they have thousands of followers and their activity on social media represents work or at least a substantial source of income. However, individual influencers may differ in their approach, whether in frequency of showing off children or (not)accepting collaborations on children's products. The objective of the thesis was to find out how Czech influencers approach public sharing of children on the social network Instagram. Within the research part, individual interviews were conducted, and the subsequent analysis showed that Czech influencers have individually set boundaries that affect the final form of the published content. They also turned out to be approached for commercial collaborations, but the way they approach these offers differs. On one hand, there are those who try to minimize the number of accepted collaborations, but on the other hand, some...