Analýza luxusního marketingu značky Gucci
Analysis of Gucci's Luxury Marketing
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150687Identifikátory
SIS: 224093
Kolekce
- Kvalifikační práce [19617]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rosenfeldová, Jana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
COVID-19, Gucci, luxus, luxusní marketing, řízení luxusních značekKlíčová slova (anglicky)
COVID-19, Gucci, luxury, luxury marketing, luxury brand managementTato bakalářská práce se ve své teoretické části nejdříve zabývá problematickým vymezením pojmu luxus, načež systematickým způsobem nastiňuje jeho dějinný vývoj na pozadí širších celospolečenských změn a v kontextu dobového filosofického myšlení i souvisící literární tvorby, od antiky až po novověk. Dále seznamuje čtenáře s konceptem luxusních značek, sumarizuje jejich příznačné vlastnosti s cílem vytvořit jakýsi ucelený přehled charakteristik, které tvoří jejich podstatu, nebo objasňuje princip jejich fungování v rámci marketingu. Pozornost rovněž věnuje luxusnosti jakožto jejich kvalitativnějšímu a subjektivnějšímu aspektu a přidruženým modelům popisujících její vnímání spotřebiteli za účelem diferenciace mezi luxusními a ne-luxusními značkami. V neposlední řadě poté vytyčuje hranice luxusního sektoru a zkoumá trendy ovlivňující vývoj odvětví osobního luxusního zboží. Praktická část této bakalářské práce analyzuje luxusní marketing Gucci, zaměřujíc se především na jednotlivé marketingové kanály a nástroje této luxusní značky, a to s cílem zjistit, co stojí za jejím bezprecedentním úspěchem od roku 2015, s nástupem dua Alessandro Michele a Marco Bizzarri, jakož i způsob, jakým se proměnila v důsledku koronavirové pandemie v roce 2020.
The theoretical part of this bachelor's thesis deals with the ambiguity surrounding the definition of luxury and then systematically outlines its historical development against the backdrop of broader societal changes as well as the philosophical thought and related literary works of the time, from antiquity to modern times. Furthermore, it acquaints the reader with the concept of luxury brands, summarizes their distinctive qualities with the objective of creating a comprehensive overview of the characteristics that make up their essence or sheds light on their operating principle in the context of marketing. Moreover, it explores luxuriousness as their more qualitative and subjective facet through the use of models describing its perception by consumers in order to differentiate between luxury and non-luxury brands. Last but not least, it demarcates the luxury sector and examines the trends shaping the personal luxury goods industry. The practical part of this bachelor's thesis analyses Gucci's luxury marketing, focusing primarily on its marketing channels and tools, with the goal of finding out what lies behing the luxury brand's unprecedented success, following the appointment of Alessandro Michele and Marco Bizzarri in 2015, as well as ascertaining the extent to which the coronavirus pandemic...
