Připravenost předškolních dětí na vstup do základní školy v oblasti grafomotoriky
The graphomotor skills readiness of preschool children to enter primary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/149266Identifikátory
SIS: 232730
Kolekce
- Kvalifikační práce [24984]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kasíková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
1. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Školní zralost|Grafomotorika|Vývoj kresby|Mateřská škola|Dítě předškolního věkuKlíčová slova (anglicky)
School readiness|Graphomotorics|Drawing development|Preschool children|KindergartenBakalářská práce se zabývá školní zralostí v oblasti grafomotoriky. Cílem práce je zjistit grafomotorickou úroveň předškolních dětí a jejich formální provedení kresby, jako je úchop psacího náčiní a způsob provedení sedu při grafomotorické tvorbě. Proto se teoretická část věnuje převážně těmto oblastem. Pro úplné uvedení do problematiky je charakterizován vývoj dítěte předškolního věku, který je blízce spojen s grafomotorikou. Pro výzkum stanovených cílů práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Metodu výzkumu představovaly případové studie v kombinaci se zúčastněným pozorováním.
The bachelor thesis deals with school readiness in the field of graphomotor skills. The aim of the work is to find out the graphomotor level of preschool children and their formal execution of the drawing, such as the grip of a writing pencil and the way of sitting in graphomotor creation. Therefore, the theoretical part focuses mainly on these areas. For a complete introduction to the issue, the development of a preschool child is characterized, which is closely related to graphomotor skills. Qualitative research was chosen to examine the set goals of the work. The research method was case studies in combination with participatory observation.
