Přístupy učitelů k romským žákům ve vyučování na základní škole
Teachers approaches to Roma students in primary school education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/149217Identifikátory
SIS: 227005
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kasíková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
1. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
základní škola|Romský žák|sociální vyloučení|inkluzivní vzdělávání|sociální komunikace|sociální interakce|vzdělávání RomůKlíčová slova (anglicky)
primary school|Roma student|social exclusion|inclusive education|social communication|social interaction|education of RomaCílem práce bude zjistit, zda přístupy učitelů k romským žákům odpovídají principům inkluzivního vzdělávání, zejména v otázce rovného přístupu ke vzdělání. V teoretické části bude věnována pozornost analýze vzdělávání romských žáků v České republice a jeho hlavním problémům, dále pak otázce inkluze, jejím možnostem a limitům. Pozornost bude také věnována vymezení interakce učitel-žák v procesu výuky. V empirické části bude provedeno šetření formou dotazníku, které se na základě explorativních technik pokusí zjistit, zda existují specifika interakcí učitelů směrem k romským žákům ve srovnání s žáky majority.
The goal will be to find out if teacher approaches to Roma students comply with the principles of inclusive education, mostly in question of equal access to education. In the teoretical part attention will be paid on education of Roma students in Czech republic and the biggest problems of it, than the question of inclusion, its possibilities and limites. Attention will be paid also on delimination of interaction teacher-student in the teaching proces. In the empirical part an investigation will be carried out in the form of a questionnaire witch based on exploratory techniques will try to find out if there are specifics of teacher interactions to Roma students compared with students of majority.