Mediální výchova na 2. stupni základních škol z pohledu učitelů
Media Education in Lower Secondary School from a Teacher's Perspective
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148788Identifikátory
SIS: 228872
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Römer, Lucie
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
13. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Mediální výchova, mediální gramotnost, mediální pedagogika, průřezové téma, 2. stupeň základních škol, nižší gymnázia, učitelé, řediteléKlíčová slova (anglicky)
Media education, media literacy, media pedagogy, cross-curricular subject, lower secondary schools, lower grammar schools, teachers, directorsBakalářská práce zabývá mediální výchovou, která patří mezi průřezová témata a musí být tak povinně zařazena do výuky během základního vzdělávání. Teoretická část práce zaměřuje základní definice koncepty související nejen s mediální výchovou, mediální pedagogikou a mediální gramotností. popsána současná role mediální výchovy jako průřezového tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření ví na tři hlavní výzkumné otázky Do výzkumu se zapojili učitelé a ředitelé základních škol a nižších gymnázií. Cílem bylo zjistit, zda je mediální výchova do výuky vůbec začleňována, dále pak kterým způsobem se to děje a ve kterých předmětech.
The bachelor's thesis deals with media education, which belongs to the cross-cutting topics and must be included in the teaching during basic education. The theoretical part of the thesis focuses on basic definitions and concepts related not only to media education, but also to media pedagogy and media literacy. It also describes the current role of media education as a cross- cutting topic in the Framework Curriculum for Primary Education. The practical part answers three main research questions through a questionnaire survey. Teachers and principals of primary schools and junior high schools were involved in the research. The aim was to find out whether media education is incorporated into teaching at all, and in which way it is done and in which subjects.