Práce s poezií v hodinách ČJL na střední škole
Workind with poetry in secondary school Czech langusge and literature classes
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148198Identifikátory
SIS: 227510
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Laufková, Veronika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
6. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Poezie, výuková lekce, didaktika, literatura, střední školaKlíčová slova (anglicky)
Poetry, Class session, Didactics, Literature, High schoolCílem magisterské diplomové práce Práce s poezií v hodinách ČJL na střední škole je vytvoření výukových lekcí, které si primárně kladou za cíl zlepšit vztah studentů SŠ k poezii. O naplnění vytyčeného cíle usiluje pomocí rozmanitých výukových aktivit, které v hodinách ČJL při práci s poezií využíváme a které čtenářům tato práce podrobně představuje. V teoretické části zkoumá vztah středoškolských studentů k poezii a snaží se ukázat poezii jako umění stále atraktivní i pro současné středoškolské studenty. V praktické části popisuje realizované komplexní výukové lekce i dílčí aktivity, které zároveň doplňuje o originální studentské práce, jež vznikly během popisovaných lekcí a aktivit. Ke každé lekci je připojena její reflexe z pohledu učitele i studentů.
The goal of this master's dissertation concerned with working with poetry in ČJL (Czech Language and Literature) classes in high school is to create educational classes, which aim to improve high school students' relationship towards poetry. This goal is reached through diverse class activities, which are used in ČJL classes, and which are described in detail in this thesis. In the theoretical part, students' relationship towards poetry is studied and the way poetry as an art form is still attractive even for current high school students is explained. In the practical part, entire complex classes and separate activities are described, both of which are supplemented by excerpts of students' work, which was created during the aforementioned classes and activities. Each class is complemented by both the teacher's and students' reflection of it.