Instagramová estetika a turismus: vzájemné ovlivňování
Instagram aesthetics and its interaction with tourism
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148082Identifikátory
SIS: 222777
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Šlerka, Josef
Oponent práce
Wančová, Nina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
9. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
turismus|cestovní ruch|Instagram|estetika|instagramizace|instagramibilita|over-tourismus|instagramoví influenceřiKlíčová slova (anglicky)
tourism|tourism industry|Instagram|aesthetic|instagramization|instagrammability|over-tourim|Instagram influencerskonkrétní turistické destinace a způsoby, těmito dopady vypořádávají. Do analýzy je zahrnuto celkem pět celého světa a výsledkem je kromě popisu jejich přístupu a způsobu nahlížení na instagramizaci také kategorizace jejích dopadů. Práce zároveň zasazuje vztah mezi Instagramem, jeho estetikou a turismem do širšího teoretického rámce, a představuje tak jejich Klíčová slova: tourismus, instagramoví influenceři.
The diploma thesis analyzes the effects of instagramization on specific tourist destinations and the ways in which those places deal with this phenomena. The analysis includes five places from all over the world and apart from description of places and strategies of dealing with instagramization, the analysis also provides categorization of its impacts. The thesis also places the relationship between Instagram, its aesthetics and tourism into a broader theoretical framework, and thus introduces their mutual and close connection. Key words: tourism, tourism industry, Instagram, aesthetic, instagramization, instagrammability, over-tourim, Instagram influencers.