The influence of social media and hyperconnectivity on student academic productivity and performance
Vliv sociálních médií a hyperkonektivity na akademickou produktivitu a výkonnost studentů
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148034Identifikátory
SIS: 199867
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláček, Jakub
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
7. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociální média|sociální sítě|Facebook|produktivita|student|hyperkonektivita|akademická produktivita|prokrastinace|media multitaskingKlíčová slova (anglicky)
social media|social networks|Facebook|productivity|hyperconnectivity|academic productivity|procrastination|media multitasking(česky) Cílem této práce je zanalyzovat, jakým způsobem ovlivňuje neustálá konektivita, aktivita na sociálních sítích a přítomnost online, produktivitu a výkon vysokoškolských studentů, zejména pak jejich akademické výsledky. Data, která byla v rámci rozboru a mé praktické části použita, byla sesbírána z dotazníku mnou přeloženým, jehož zdrojem byla studie vyvořena v roce 2016 (Lau, 2016). Cílovou skupinou výzkumu byli studenti vysokoškolských oborů nezávisle na typu či stupni studia, kteří aktivně používají sociální média, často právě i ke komunikaci týkající se jejich akademické přípravy. Předmětem výzkumu je zjistit, jakým způsobem sociální media studenty při jejich akademické činnosti ovlivňují, a jestli lze poznatky, které byly představeny ve zdrojové studii, aplikovat také na dataset sesbíraný v rámci této diplomové práce. Finálním výsledkem práce by měly být především nové poznatky z tohoto odvětví v rámci českého vysokoškolského prostředí a případná doporučení.
(in English): The aim of this thesis is to analyze, how exactly the constant connectivity, social media activity, and online presence influences productivity and performance of university students, presumably also their grades. The data used in the analysis and my practical part were collected from a questionnaire translated by me, the source of which was a study created in 2016 (Lau, 2016). The target group of the research were students at Czech universities, regardless of the type or level of study, who actively use social media, often for communication related to their academic preparations. The subject of the research is to find out how social media influences students in their academic activities, and whether the findings that were presented in the source study can also be applied to the dataset collected for this thesis. The final result of the thesis should be mainly new knowledge from this field within the Czech university environment and possible recommendations.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...